"Finland - where everything is extraordinary" : representations of Finland in tourism brochures between 1973 and 2008
Alternative title
Representations of Finland in tourism brochures between 1973 and 2008Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [24525]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The Journey to Destination ‘the Netherlands’ : A Study on the changing Representation of the Netherlands
Wesseling, Dorien (2020)The purpose of this study was to research and get a better understanding about the choices behind the representation of a destination on a tourism website by a destination marketing organisation (DMO). The study wants to ... -
"Where not two places are the same" : representations of the USA as a destination country for high school exchange students
Tanskanen, Essi (2019)Tämän kandidaatintutkielman tarkoitus on tutkia, millaisia representaatioita Yhdysvalloista vaihtokohdemaana rakennetaan lukioikäisille vaihto-oppilaille. Aikaisempi tutkimus on keskittynyt tutkimaan diskursseja vaihto-opiskelun ... -
The representation of Sámi people on Finnish and Norwegian tourism websites in English
Lindholm, Maiju (2014)Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia representaatioita saamelaisista rakennetaan norjalaisessa sekä suomalaisessa matkailumarkkinoinnissa englanniksi. Aineistona oli yksi kunkin maan virallisen matkailumar ... -
"Experience the real New Zealand - Maori culture as it is today" : representations of New Zealand and Maoris in Maori tourism websites
Lähteenmäki, Suvi (2012)Matkailu on maailmanlaajuisesti merkittävä ja kasvava ala. Uudessa-Seelannissa matkailulla on ollut jo pitkään merkittävä vaikutus talouteen ja koko yhteiskuntaan. Maorit ovat Uuden-Seelannin alkuperäiskansa ja ... -
Branding Finland on the Internet : images and stereotypes in Finland's tourism marketing
Winter, Carolin (2009)