University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

"Finland - where everything is extraordinary" : representations of Finland in tourism brochures between 1973 and 2008

Thumbnail
View/Open
545.0 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Sourander, Lasse
Date
2009
Discipline
Englannin kieliEnglish

 
Alternative title
Representations of Finland in tourism brochures between 1973 and 2008
Keywords
destination marketing experiental marketing country brand sisällönanalyysi 1973-2008 matkailu mainonta Suomi-kuva representaatio
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-200912154523

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [24525]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • The Journey to Destination ‘the Netherlands’ : A Study on the changing Representation of the Netherlands 

    Wesseling, Dorien (2020)
    The purpose of this study was to research and get a better understanding about the choices behind the representation of a destination on a tourism website by a destination marketing organisation (DMO). The study wants to ...
  • "Where not two places are the same" : representations of the USA as a destination country for high school exchange students 

    Tanskanen, Essi (2019)
    Tämän kandidaatintutkielman tarkoitus on tutkia, millaisia representaatioita Yhdysvalloista vaihtokohdemaana rakennetaan lukioikäisille vaihto-oppilaille. Aikaisempi tutkimus on keskittynyt tutkimaan diskursseja vaihto-opiskelun ...
  • The representation of Sámi people on Finnish and Norwegian tourism websites in English 

    Lindholm, Maiju (2014)
    Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, minkälaisia representaatioita saamelaisista rakennetaan norjalaisessa sekä suomalaisessa matkailumarkkinoinnissa englanniksi. Aineistona oli yksi kunkin maan virallisen matkailumar ...
  • "Experience the real New Zealand - Maori culture as it is today" : representations of New Zealand and Maoris in Maori tourism websites 

    Lähteenmäki, Suvi (2012)
    Matkailu on maailmanlaajuisesti merkittävä ja kasvava ala. Uudessa-Seelannissa matkailulla on ollut jo pitkään merkittävä vaikutus talouteen ja koko yhteiskuntaan. Maorit ovat Uuden-Seelannin alkuperäiskansa ja ...
  • Branding Finland on the Internet : images and stereotypes in Finland's tourism marketing 

    Winter, Carolin (2009)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre