University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Elektroniset kirjat
  • Elektroniset kirjat
  • View Item
JYX > Elektroniset kirjat > Elektroniset kirjat > View Item

Kohti innovatiivista tietotekniikan opetuskäyttöä : kansainvälisen SITES 2006 -tutkimuksen tuloksia

Thumbnail
View/Open
8.9 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Kankaanranta, Marja |
Puhakka, Eija
Date
2008

 
Tieto- ja viestintätekniikan mahdollisuuksiin opetuksen ja oppimisen edistämisessä on kohdistettu suuria odotuksia viimeisten vuosikymmenten aikana. Nopea teknologinen kehitys ja syvälliset muutokset monissa ihmisten toiminnoissa ovat herättäneet keskustelua siitä, minkälainen rooli koulutuksella sekä tieto- ja viestintäteknologialla on tietoyhteiskuntakehityksessä. Eri puolilla maailmaa on myös strategisilla linjauksilla osoitettu suuntia sille, miten koulutus voisi edistää aktiivisten ja osaavien tietoyhteiskunnan kansalaisten kasvattamista. Kansainvälisessä SITES 2006 -tutkimuksessa selvitettiin, missä määrin ja millä tavoin eri maissa tietotekniikan käyttöä integroidaan opetukseen. Tutkimus oli kolmas vaihe vuonna 1997 alkaneessa SITES- tutkimusohjelmassa (Second Information Technology in Education Study). Tutkimukseen osallistui noin 9 000 koulua ja yli 35 000 matematiikan ja luonnontieteiden opettajaa 19 maasta ja 22 koulujärjestelmästä. Tässä tutkimuksen ensimmäisessä kansallisessa raportissa esitellään tietotekniikan opetuskäytön kansainvälisen tilanteen lisäksi erityisesti suomalaisten yläkoulujen, opettajien ja oppilaiden mahdollisuuksia tietotekniikan hyödyntämiseen ja sen käytön integrointiin osaksi opetusta ja oppimista. ...
Publisher
Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos
ISBN
978-951-39-3439-2
Keywords
SITES-tutkimus tietotekniikka tietokoneavusteinen opetus koulu kansainvälinen vertailu innovatiivisuus verkko-opetus opetusmenetelmät
URI

http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-3439-2

Metadata
Show full item record
Collections
  • Elektroniset kirjat [342]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Oppiainepedagogiikkaa yhteistyössä : tietotekniikan sekä äidinkielen ja kirjallisuuden integrointi opettajankoulutuksessa 

    Järvelä, Ritva-Liisa; Kauppinen, Merja (Jyväskylän yliopisto, opettajankoulutuslaitos, 2012)
  • Enhancing web course design using action research 

    Hiltunen, Leena (University of Jyväskylä, 2010)
  • Teaching Practices During the Covid-19 Pandemic in Austria, Estonia, Finland and Romania 

    Tuul, Maire; Tuul, Madis; Fenyvesi, Kristof; Yada, Takumi; Lázár, Csilla; Ferencz-Salamon, Alpár (Tallinna ülikool, 2022)
  • Interaction in online learning environments : how to support collaborative activities in higher education settings 

    Mäkitalo, Kati (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2006)
    Collaboration promoted and supported by instructional technology has the potential to lead learners to deeper understanding and knowledge building. There have been optimistic views that any web based interaction can be ...
  • "Ei mikään tavallinen tapaus" : tapaustutkimus AMC-tautia sairastavan nuoren opiskelusta ammattioppilaitoksessa 

    Uusitalo, Jorma (2005)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre