dc.contributor.author | Korteikko, Marianne | |
dc.date.accessioned | 2012-02-12T15:15:58Z | |
dc.date.available | 2012-02-12T15:15:58Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1193766 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37352 | |
dc.description.abstract | Tutkimus selvitti varhaiserityiskasvatuksen ammattilaisten sarjakuvittamisen menetelmän käyttöä, syitä käyttöön ja sen avulla saavutettua tukea lasten toiminnanohjauksessa sekä sosiaalisissa taidoissa. Tutkimus oli laadulinen ja sen menetelminä käytetiin teemahaastatteluja ja videohavainnointeja tiedonantajien erityisavustajan, lastentarhanopettajan ja erityislastentarhanopettajan sarjakuvittamistilanteista. Menetelmien avulla haettiin vastauksia siihen,miten tiedonantajat käyttivät sarjakuvittamista, minkä vuoksi he sitä käyttivät ja miten sarjakuvittaminen tuki lasten toiminnanohjausta ja sosiaalisia taitoja. Tutkimuksen tuloksena saatiin Sarjakuvittamisen käytön sykli, joka kuvaa sitä, miten tiedonantajat sarjakuvittamisen menetelmästä höytyessään saavat hyödystä syyn käyttää menetelmää ja myös menetelmän käyttötavan. Tutkimuksen mukaan sarjakuvittaminen tuki lasten toiminnanohjausta ja sosiaalisia taitoja tukemalla itsenäistä toimintaa ja opettamalla sosiaalista toimintaa, omaa sisäisen tunne-elämän prosessointia sekä tukemalla lasten osallistumista. | |
dc.format.extent | 100 sivua | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | sarjakuvittaminen | |
dc.title | Sarjakuvittaminen lasten toiminnanohjauksen ja sosiaalisten taitojen kehityksen tukena : varhaiserityiskasvatuksen työntekijöiden haastattelu- ja havainnointitutkimus | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201202121161 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu | fi |
dc.type.ontasot | Master's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Kasvatustieteiden tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Education | en |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Erityispedagogiikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Special Education | en |
dc.subject.method | Kvalitatiivinen tutkimus | |
dc.date.updated | 2012-02-12T15:15:58Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 101 | |
dc.subject.yso | keskustelu | |
dc.subject.yso | toiminnanohjaus | |
dc.subject.yso | sosiaaliset taidot | |
dc.subject.yso | grounded theory | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |