Show simple item record

dc.contributor.authorKorteikko, Marianne
dc.date.accessioned2012-02-12T15:15:58Z
dc.date.available2012-02-12T15:15:58Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1193766
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37352
dc.description.abstractTutkimus selvitti varhaiserityiskasvatuksen ammattilaisten sarjakuvittamisen menetelmän käyttöä, syitä käyttöön ja sen avulla saavutettua tukea lasten toiminnanohjauksessa sekä sosiaalisissa taidoissa. Tutkimus oli laadulinen ja sen menetelminä käytetiin teemahaastatteluja ja videohavainnointeja tiedonantajien erityisavustajan, lastentarhanopettajan ja erityislastentarhanopettajan sarjakuvittamistilanteista. Menetelmien avulla haettiin vastauksia siihen,miten tiedonantajat käyttivät sarjakuvittamista, minkä vuoksi he sitä käyttivät ja miten sarjakuvittaminen tuki lasten toiminnanohjausta ja sosiaalisia taitoja. Tutkimuksen tuloksena saatiin Sarjakuvittamisen käytön sykli, joka kuvaa sitä, miten tiedonantajat sarjakuvittamisen menetelmästä höytyessään saavat hyödystä syyn käyttää menetelmää ja myös menetelmän käyttötavan. Tutkimuksen mukaan sarjakuvittaminen tuki lasten toiminnanohjausta ja sosiaalisia taitoja tukemalla itsenäistä toimintaa ja opettamalla sosiaalista toimintaa, omaa sisäisen tunne-elämän prosessointia sekä tukemalla lasten osallistumista.
dc.format.extent100 sivua
dc.language.isofin
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othersarjakuvittaminen
dc.titleSarjakuvittaminen lasten toiminnanohjauksen ja sosiaalisten taitojen kehityksen tukena : varhaiserityiskasvatuksen työntekijöiden haastattelu- ja havainnointitutkimus
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201202121161
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Educationen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineErityispedagogiikkafi
dc.contributor.oppiaineSpecial Educationen
dc.subject.methodKvalitatiivinen tutkimus
dc.date.updated2012-02-12T15:15:58Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi101
dc.subject.ysokeskustelu
dc.subject.ysotoiminnanohjaus
dc.subject.ysososiaaliset taidot
dc.subject.ysogrounded theory
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright