dc.contributor.author | Lillimägi, Hanna | |
dc.contributor.author | Wetzell, Laura | |
dc.date.accessioned | 2011-09-01T05:35:17Z | |
dc.date.available | 2011-09-01T05:35:17Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1182369 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/36601 | |
dc.description.abstract | Vaikka suullisen kielitaidon opetus on saanut huomiota osakseen, jää se usein muiden kielitaidon osa-alueiden varjoon. Oppikirjoissa olevat suulliset harjoitukset eivät aina motivoi oppilaita luontevaan keskusteluun, josta syystä heille on tärkeää tarjota mahdollisuuksia käydä mielekkäitä, ajatuksia herättäviä keskusteluja. Teknologian käyttö luokkahuoneessa on myös pinnalla oleva puheenaihe, jonka hyödyntämiseen ei opettajille kuitenkaan ole tarjottu tarpeeksi käytännön välineitä.
Tämän oppimateriaalin pyrkimyksenä on kuroa kiinni kuilua, joka voidaan nähdä koulun ja oppilaiden jokapäiväisen elämän välillä. Tarkoituksena on nykyaikaistaa suullisen kielitaidon opettamista sekä luoda luokkahuoneeseen autenttisempaa oppimisympäristöä, tarjoamalla konkreettisia keinoja median monipuolisten mahdollisuuksien hyödyntämiseen.
Oppimateriaali on suunniteltu lukion kolmannen vuoden oppilaiden valinnaista kurssia varten, jota pystyy kuitenkin hyödyntämään muillakin englannin tunneilla. Oppimateriaali koostuu 15:sta eri aihepiiristä, jotka käsittelevät sekä viihdyttävämpiä että yhteiskunnallisesti tärkeitä aiheita. Jokainen tunti sisältää erilaisia keskustelutehtäviä, joiden lähtökohtana on herättää oppilaiden mielenkiintoa monipuolisten mediasisältöjen avulla. | |
dc.format.extent | 116 sivua | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | oral skills | |
dc.subject.other | the media | |
dc.subject.other | motivation | |
dc.subject.other | YouTube | |
dc.subject.other | teacher‟s role | |
dc.subject.other | supportive learning environment | |
dc.subject.other | fluency | |
dc.subject.other | authenticity | |
dc.subject.other | material package | |
dc.title | Cutting edge : using the media to enrich the teaching of oral skills | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-2011090111315 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities | en |
dc.contributor.laitos | Kielten laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Languages | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.date.updated | 2011-09-01T05:35:17Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 301 | |
dc.subject.yso | suullinen kielitaito | |
dc.subject.yso | media | |
dc.subject.yso | motivaatio | |
dc.subject.yso | YouTube | |
dc.subject.yso | opettajat | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | oppimateriaali | |
dc.subject.yso | sujuvuus | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.type.okm | G2 | |