SDP: Kielten opetusta on monipuolistettava
Peltonen, T. (2011). SDP : Kielten opetusta on monipuolistettava. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journal
Authors
Date
2011Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journalMetadata
Show full item recordRelated items
Showing items with similar title or keywords.
-
Liikkumista lisäävää opetusta lukion italian kielen IAB35-moduuliin
Pirhonen, Rita (2022)Tämän monimuototutkielman tavoitteena on tuottaa liikkumista sisältävää opetusmateriaalia lukion IAB35-moduuliin. Tutkimukset ovat osoittaneet, että liiallinen istuminen on epäterveellistä, ja että liikkuminen parantaa ... -
Yliopiston kielikeskuksen ruotsin opetusta kehittämässä: tavoitteet, käytänteet ja oppimisympäristöt
Jalkanen, Juha; Lampinen, Marja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto, 2013)Käsittelemme tässä artikkelissa yliopiston kielikeskuksen opetuksen kehittämistä ja keskitymme erityisesti ruotsin kielen opetukseen. Valotamme kokemuksiamme, joita olemme kartuttaneet yliopiston tukemassa Interaktiivinen ... -
”Ai niin, unohdin pyyhkeen ja uikkarin kielisuihkutteluun tänään.” Vieraiden kielten aineenopettajiksi opiskelevien kokemuksia kielisuihkutuksesta
Bärlund, Pia; Nyman, Tarja; Kajander, Kati (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura ry, 2015)Kuvaamme artikkelissamme vieraiden kielten aineenopettajaksi opiskelevien kokemuksia kielisuihkutusmetodista varhaisen vieraan kielenoppimisen ja -opettamisen välineenä. Tutkimusaineisto koostuu 15 soveltavan ohjatun ... -
Otavan High Five! -kirjasarjan oppimispelit osana kommunikatiivista kielten opetusta
Lehtinen, Anni; Jokinen, Suvi (2020)Tässä tutkimuksessa perehdyttiin Otavan High Five! -kirjasarjan alkuopetuksen, neljännen ja kuudennen luokan kirjojen oppimispeleihin. Tutkimus on empiirinen tapaustutkimus, joka toteutettiin teoriaohjaavasti laadullisen ... -
Subject teachers and classroom teachers' conceptions of early English teaching in Finland
Salo, Emmi (2022)Kielitaidon merkitys on kasvanut huomattavasti, mikä on korostanut kielenopetuksen tarvetta. Tämä näkyy myös perusopetuksen opetussuunnitelman muutoksessa (2019), jonka myötä ensimmäisen vieraan kielen (A1) opetus alkaa ...