Syntactic transfer in the written English of Finnish students : Persistent grammar error or acceptable lingua franca English?
Meriläinen, L. (2010). Syntactic transfer in the written English of Finnish students: Persistent grammar errors or acceptable lingua franca English? Apples – Journal of Applied Language Studies, Volume 4 (1), pp. 51-64. Retrieved from http://apples.jyu.fi
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2010Tekijänoikeudet
© The Author(s)
2011:7 | 2012:6 | 2013:12 | 2014:25 | 2015:36 | 2016:51 | 2017:33 | 2018:28 | 2019:56 | 2020:73 | 2021:48 | 2022:39 | 2023:79 | 2024:71 | 2025:5
This paper discusses syntactic L1 influence in the learner English of Finnish students in
the light of the changed context for learning English in today’s Finland. Finns’ increased
exposure to and use of English along with communicative language teaching methods have
led to an improvement in some aspects of their English competence. However, the results of
this study show that deviant L1-induced syntactic patterns in Finnish students’ written
English during 1990-2005 have not decreased, which indicates that their mastery of these
syntactic constructions has not improved. This implies that for learners whose L1 greatly
diverges from the L2, informal learning and communicative language teaching methods
alone may be insufficient for enhancing their L2 grammatical competence. The implications
for English teaching will be discussed.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863
Alkuperäislähde
http://apples.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
English language proficiency in multicultural teamwork : student perspectives
Stenzel, Linda (2021)Nykypäivän maailmassa monikulttuurinen tiimityö on yleinen ilmiö, jota voi kohdata sekä korkeakouluissa että yrityksissä ympäri maailmaa. Viestinnällä oletetaan olevan kriittinen rooli tiimityössä ja kansainvälisissä ... -
ELF in the classroom : Finnish upper secondary school students' attitudes towards ELF
Jokilehto, Emmi (2014)Englannin kielen asema maailmalla on muuttunut merkittävästi viime vuosikymmenten aikana ja se on saavuttanut vahvan aseman kansainvälisenä kielenä. Se toimii myös yhä enenevissä määrin maailmanlaajuisena lingua francana ... -
Lexical cross-linguistic influence in the written English production of Finnish 6th grade pupils
Ukkonen, Elina (2014)Kielten väliset vaikutteet (transfer) ovat monitahoinen ilmiö, jota on tutkittu kielen oppimisen viitekehyksessä aktiivisesti 1900-luvun puolivälistä lähtien. Transfer-tutkimuksessa on kuitenkin perinteisesti keskitytty ... -
Identity and language discourses in elf context : a case study of five Finnish university students working in an international student organization in Finland
Kärnä, Anna-Riikka (2016)Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää, kuinka englantia työssään virallisena kielenä käyttävien suomalaisten korkeakouluopiskelijoiden identiteetti rakentuu englannin kielellä. Työn keskiössä ovat ... -
Exchange students in Finland : English language learning and use
Rönkä, Heini (2013)Kansainvälisyys ja kielitaito kulkevat tänä päivänä käsi kädessä ja molemmat nähdäänkin tärkeinä seikkoina yliopisto-opiskelijoiden tulevaisuuden kannalta. Euroopassa vaihto-opiskelusta on tullut yhä suositumpaa ja siihen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.