Sosiaalinen media julkishallinnon organisaatiossa
Koponen, Hanna
Sosiaalinen media julkishallinnon organisaatiossa
Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2011, 25 s.
Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma
Ohjaaja: Salminen, Airi
Sosiaalisen median suosio on kasvanut huimasti viime vuosien aikana ja yhä
useammat yksittäiset käyttäjät ja organisaatiot käyttävät sosiaalisen median
palveluita. Tämä kandidaatintutkielma käsittelee sitä, millä tavoilla julkishallinnossa
käytetään sosiaalista mediaa. Tutkimus toteutettiin kirjallisuuskatsauksena.
Lisäksi tutkielmassa analysoidaan sosiaalisen median käyttöä kolmessa
Suomen julkishallinnon organisaatiossa. Nämä esimerkkiorganisaatiot ovat
eduskunta, sisäasianministeriö ja poliisi.
Aikaisempien tutkimusten mukaan useat julkishallinnon organisaatiot käyttävät
sosiaalista mediaa informaation jakamiseen, ammatillisten verkostojen luomiseen,
suhteiden luomiseen sidosryhmien välille, näkyäkseen paremmin medioissa,
viestintään eri osapuolten kanssa ja uutisten kertomiseen. Tärkeimmäksi
syyksi sosiaalisen median käyttöön julkishallinnossa todetaan, että kannattaa
olla siellä missä yleisö on. Tässä tutkimuksessa havaittiin, että esimerkkiorganisaatiot
käyttävät sosiaalista mediaa eniten käyttäjien houkuttelemiseksi organisaation
Internet-sivuille, näkyäkseen paremmin medioissa, kansalaisten mielipiteiden
selvittämiseksi sekä keskustellakseen ja ilmoittaakseen ajankohtaisista
asioista.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Budjetoinnin haasteet ja kehittäminen : case julkishallinnon organisaatio X
Lamberg, Riku (2017)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää julkishallinnossa toimivan case-organisaation budjetointiin liittyviä haasteita sekä löytää näihin haasteisiin ratkaisuja. Case-organisaatio on todella nuori, noin tuhat työntekijää ... -
Public Sector Branding and Social Media Use
Kyösti, Senni (2023)Julkinen sektori, kuten muukin maailma, on murroksessa. Julkiselta sektorilta edellytetään yhä avoimempaa ja tehokkaampaa kommunikaatiota sekä kansalaisten osallistamista. Samalla uudet teknologiat muuttavat toimintaympäristöä, ... -
Socially sustainable governance of the Mozambican oil and gas sector : analysis on the standpoints of the representatives of the Mozambican civil society
Pirkkalainen, Riitu (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa Mosambikin kansalaisyhteiskunnan näkemyksiä maan kaasu- ja öljysektorin sosiaalisesti kestävästä hallinnasta. Mosambik on yksi maailman köyhimmistä ja vähiten kehittyneistä ... -
Tiedonhallintamallin käyttö julkishallinnon organisaatiossa
Helén, Satu (2022)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan tiedonhallintaa suomalaisessa julkishallinnon organisaatiossa. Tutkielman tavoitteena on selvittää, miten tiedonhallintamallia tällä hetkellä käytetään organisaatiossa ja mitkä ovat ... -
The roles of the state and social licence to operate? Lessons from nuclear waste management in Finland, France, and Sweden
Lehtonen, Markku; Kojo, Matti; Jartti, Tuija; Litmanen, Tapio; Kari, Mika (Elsevier BV, 2020)The concept of social licence to operate (SLO) is an increasingly popular tool for companies to manage their relations with the local communities. SLO is very seldom used in the nuclear sector, which has nevertheless applied ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.