Aineistot 6-10 / 21349

    • Näkökulmia musiikkikasvatuksen merkityksiin 

      Louhivuori, Jukka (Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME ry, 2009)
      Tässä artikkelissa tuon esille lähinnä empiiriseen tutkimukseen perustuvia näkökulmia musiikkikasvatuksen merkityksiin. Tavoitteena on tarjota viitekehys, joka helpottaisi merkitysten hahmottamista. Käytän pohjana alun ...
    • Näkökulmia arviointiin 

      Paananen, Pirkko (Suomen Musiikkikasvatusseura - FiSME ry, 2009)
      Oppilasarviointi on toimintaa, jolla oppijalle tuotetaan tietoa tämän oppimisesta ja motivoidaan oppijaa. Opettaja huomioi joustavasti oppijan aiemman kokemuksen, suuntaa opetusta sen perusteella, motivoi oppilaita palautetta ...
    • Musiikkitoiminnan suunnittelu varhaisiän musiikkitoiminnan näkökulmasta 

      Marjanen, Kaarina (Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME ry, 2009)
      Tässä artikkelissa esitellään tavoitteellisen musiikkitoiminnan suunnittelun pääpiirteitä ja periaatteita erityisesti varhaisiän musiikkikasvatuksen näkökulmasta. Nämä suunnitteluperiaatteet ovat sovellettavissa muihin ...
    • Alle kolmevuotiaan musiikilliset kontekstit 

      Fredrikson, Maija (Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME ry, 2009)
      Tämän artikkelin tavoitteena on tarkastella alle kolmevuotiaiden lasten musiikilliseen kehitykseen liittyviä seikkoja erityisesti laulamiseen liittyvissä spontaaneissa tilanteissa (situaatioissa) pääasiassa sosiokulttuurisesta ...
    • Musiikkikasvatusta Jyväskylän yliopistossa 

      Kosonen, Erja (Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME ry, 2009)
      Artikkelissa luodaan katsaus musiikinopettajakoulutuksen vaiheisiin suomalaisen opettajankoulutuksen ja musiikkikasvatuksen synnyinsijoilla, koulutuksessa tapah-tuneisiin muutoksiin viimeksi kuluneen 10 vuoden aikana ja ...