Musiikkitoiminnan suunnittelu varhaisiän musiikkitoiminnan näkökulmasta
Marjanen, K. (2009). Musiikkitoiminnan suunnittelu varhaisiän musiikkitoiminnan näkökulmasta. In J. Louhivuori, P. Paananen, & L. Väkevä (Eds.), Musiikkikasvatus : näkökulmia kasvatukseen, opetukseen ja tutkimukseen (pp. 385-405). Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME ry. https://fisme.fi/musiikkikasvatuskirja/
Tekijät
Päivämäärä
2009Tekijänoikeudet
© 2009 Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME ry
Tässä artikkelissa esitellään tavoitteellisen musiikkitoiminnan suunnittelun pääpiirteitä ja periaatteita erityisesti varhaisiän musiikkikasvatuksen näkökulmasta. Nämä suunnitteluperiaatteet ovat sovellettavissa muihin ikäryhmiin ja erityyppisiin kohderyhmiin, erityisesti silloin, kun toimintaan osallistuvilla on vain vähän aiempaa musiikillista taustaa. Varhaisiän musiikkikasvatuksen rikkaus on nimenomaan siinä, että monien erilaisista taustoista tulevien oppijoiden erilaiset taidot ja tiedot voidaan hyödyntää rikkaana ja värikkäänä kokonaisuutena, tarjoten jokaiselle oppijalle mahdollisuus osallistua musisointiin omista taidoistaan lähtien.
Julkaisija
Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME ryEmojulkaisun ISBN
978-952-67284-0-7Kuuluu julkaisuun
Musiikkikasvatus : näkökulmia kasvatukseen, opetukseen ja tutkimukseen
Alkuperäislähde
https://fisme.fi/musiikkikasvatuskirja/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/18292057
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Liikuntakasvatuksen merkitys varhaiskasvatusta ohjaavissa opetussuunnitelmissa
Soini, Anne; Sääkslahti, Arja (Suomen varhaiskasvatus ry, 2023)Tutkimuksessa tarkastellaan, miten varhaiskasvatusta oikeudellisesti velvoittavissa Varhaiskasvatussuunnitelman perusteissa (Opetushallitus [OPH], 2022) ja Esiopetuksen opetussuunnitelman perusteissa (OPH, 2016) käsitellään ... -
Ajatuksia peruskoulun musiikinopetuksesta sekä musiikin harrastamisesta 7. luokkalaisten oppilaiden näkökulmasta
Mäkelä, Artturi (2017)Tässä tutkimuksessa otin selvää peruskoulun 7. vuosiluokan oppilaiden ajatuksista peruskoulun musiikinopetukseen sekä musiikin harrastamiseen liittyen. Tulevana musiikkikasvattajana olen kiinnostunut lasten ja nuorten ... -
Pätevä musiikin opettamiseen? : luokanopettajaksi valmistuvan musiikillinen kompetenssi perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden toteuttamisen näkökulmasta
Suomi, Henna (Sibelius-akatemia, 2019) -
Musiikinopettajien opintojen ja työuran vastaavuus kompetenssin näkökulmasta
Nieminen, Roope (2020)Tutkin pro gradu –tutkielmassani Jyväskylän yliopistosta valmistuneiden työuran vastaavuutta heidän kompetenssinsa kautta. Samalla selvitän, miten musiikkikasvatuksen opetussuunnitelmat ovat muuttuneet vuosien aikana. ... -
Instrumenttiopetuksen ja yhteissoiton yhdistyminen soitonopettajien näkökulmasta
Lahtinen, Anita (2015)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää instrumenttiopetuksen ja yhteismusisoinnin yhdistymistä puhallin- soitinten opettajien yhteistyön kannalta. Taiteen perusopetuksen musiikin laajan oppimäärän perusteissa instrumenttiopetus ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.