Technology’s aid to learning and learners with differerent learning styles : Pupils’ assessment
Tutkimuksen tarkoituksena oli lähteä selvittämään erilaisten oppijoiden käsityksiä
teknisten apuvälineiden käytön hyödyllisyydestä heidän oppimiselleen. Tutkimuksessa
etsitään vastauksia muun muassa seuraavanlaisiin kysymyksiin: Mitkä ovat oppilaiden
omat kokemukset siitä kuinka teknisten apuvälineiden käyttö opetuksessa hyödyttää
heitä parhaiten? Mitkä apuvälineet ovat toimivimpia ja millä tavalla he kokevat
hyötyvänsä niiden käytöstä? Lisäksi tutkimuksessa sivutaan kysymyksiä siitä, miten
erilaisten teknisten apuvälineiden käyttö ottaa erilaiset oppimistyylit huomioon sekä
miten se hyödyttää erilaisia oppijoita. Tutkimus pyrkii myös selvittämään, vastaako
oppilaan oppimistyyli hänen omia käsityksiään ja mieltymyksiään siitä, miten hän oppii
parhaiten vai löytyykö oppilaiden oppimistyylien ja käsitysten välillä eroja tai
samankaltaisuuksia.
Tutkimusaineisto koostui seitsemäs- ja yhdeksäsluokkalaisilla teetetystä
kyselystä. Kysely oli kaksiosainen: ensin selvitettiin oppilaiden oppimistyylit ja toisessa
osiossa oppilaan tuli vastata kysymyksiin oppitunneilla yleisimmin käytettyjen teknisten
apuvälineiden käytöstä sekä niiden hyödyllisyydestä heidän oppimisensa kannalta.
Tutkimuksessa selvisi, että vaikka oppilaat tiedostavat sekä arvostavat teknisten
apuvälineiden hyödyllisyyttä oppimiselle ja ymmärtämiselle, he eivät ole täysin tietoisia
teknologian opetuskäytön mahdollisuuksista, oman oppimisen arviointi on haastavaa ja
yhteyden näkeminen näiden välineiden ja oppimisen välillä on heille vaikeaa.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Assessing the effectiveness of a game‐based phonics intervention for first and second grade English language learners in India : A randomized controlled trial
Patel, Priyanka; Torppa, Minna; Aro, Mikko; Richardson, Ulla; Lyytinen, Heikki (John Wiley & Sons, 2022)Background In 2018, it was found that only a quarter of Grade 3 children in India were reading at grade level. A growing demand for English education has further limited children's literacy achievement. Despite a strong ... -
Dynamic assessment of word derivational knowledge: Tracing the development of a learner
Leontjev, Dmitri (Eesti Rakenduslingvistika Uhing, 2016)The present paper reports on a case study that explored the applicability of dynamic assessment (DA) for promoting learners’ word derivational knowledge in English as a second or a foreign language (L2). One learner’s ... -
Understanding self-assessment - what factors might underlie learners' views of their foreign language skills?
Huhta, Ari (European Association for Language Teaching and Assessment (EALTA); University of Jyväskylä, 2019) -
Assessing EFL teaching materials for learners with dyslexia in Finnish upper comprehensive schools
Aalto, Armi (2021)Lukivaikeus on yksi yleisimmistä oppimisvaikeuksista. Arviolta noin kymmenen prosenttia väestöstä kärsii eriasteisesta lukivaikeudesta. Sen tyypillisimpiä ilmenemismuotoja ovat lukemiseen ja kirjoittamiseen liittyvät virheet ... -
Automated content assessment and feedback for Finnish L2 learners in a picture description speaking task
Phan, Nhan; von Zansen, Anna; Kautonen, Maria; Voskoboinik, Ekaterina; Grosz, Tamas; Hilden, Raili; Kurimo, Mikko (International Speech Communication Association, 2024)We propose a framework to address several unsolved challenges in second language (L2) automatic speaking assessment (ASA) and feedback. The challenges include: 1. ASA of visual task completion, 2. automated content grading ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.