dc.contributor.author | Penttinen, Maija-Leena | |
dc.date.accessioned | 2009-06-15T13:43:00Z | |
dc.date.available | 2009-06-15T13:43:00Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/20320 | |
dc.description.abstract | Tutkimuksen tarkoituksena oli lähteä selvittämään erilaisten oppijoiden käsityksiä
teknisten apuvälineiden käytön hyödyllisyydestä heidän oppimiselleen. Tutkimuksessa
etsitään vastauksia muun muassa seuraavanlaisiin kysymyksiin: Mitkä ovat oppilaiden
omat kokemukset siitä kuinka teknisten apuvälineiden käyttö opetuksessa hyödyttää
heitä parhaiten? Mitkä apuvälineet ovat toimivimpia ja millä tavalla he kokevat
hyötyvänsä niiden käytöstä? Lisäksi tutkimuksessa sivutaan kysymyksiä siitä, miten
erilaisten teknisten apuvälineiden käyttö ottaa erilaiset oppimistyylit huomioon sekä
miten se hyödyttää erilaisia oppijoita. Tutkimus pyrkii myös selvittämään, vastaako
oppilaan oppimistyyli hänen omia käsityksiään ja mieltymyksiään siitä, miten hän oppii
parhaiten vai löytyykö oppilaiden oppimistyylien ja käsitysten välillä eroja tai
samankaltaisuuksia.
Tutkimusaineisto koostui seitsemäs- ja yhdeksäsluokkalaisilla teetetystä
kyselystä. Kysely oli kaksiosainen: ensin selvitettiin oppilaiden oppimistyylit ja toisessa
osiossa oppilaan tuli vastata kysymyksiin oppitunneilla yleisimmin käytettyjen teknisten
apuvälineiden käytöstä sekä niiden hyödyllisyydestä heidän oppimisensa kannalta.
Tutkimuksessa selvisi, että vaikka oppilaat tiedostavat sekä arvostavat teknisten
apuvälineiden hyödyllisyyttä oppimiselle ja ymmärtämiselle, he eivät ole täysin tietoisia
teknologian opetuskäytön mahdollisuuksista, oman oppimisen arviointi on haastavaa ja
yhteyden näkeminen näiden välineiden ja oppimisen välillä on heille vaikeaa. | en |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | technology in teaching | en |
dc.subject.other | Learning styles | en |
dc.title | Technology’s aid to learning and learners with differerent learning styles : Pupils’ assessment | |
dc.type | bachelor thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-200906151732 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities and Social Sciences | en |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | English | en |
dc.contributor.oppiaine | Englannin kieli | fi |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | en |
dc.type.publication | bachelorThesis | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |