Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKoivumäki, Jere
dc.date.accessioned2009-05-07T12:29:53Z
dc.date.available2009-05-07T12:29:53Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/20045
dc.description.abstract  Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli kartoittaa kuinka vahvasti Internetin vaikutus näkyy nykynuorten motivaatiossa, taidoissa ja asenteissa englannin kieltä kohtaan. Motivaatiota ja Internetiä on tutkittu suhteellisen paljon, mutta enimmäkseen erikseen. Aikaisempia tutkimuksia tähän aiheeseen liittyen löytyy täten erittäin vähän. Tutkimus on toteutettu kyselylomakkeella, johon vastasi 21 oppijaa erään lukion viidenneltä englannin kielen kurssilta. Lomake sisälsi sekä monivalinta- että avoimia kysymyksiä. Tutkimus oli määrällinen siitä syystä, että tulosten haluttiin olevan edes hieman yleistettäviä. Laadullinen tutkimus olisi vaatinut paljon laajamittaisempaa tutkimusta, johon tämän työn puitteissa ei ollut resursseja. Tuloksista kävi ilmi, että oppilailla oli hyvin korkea motivaatio englannin kieltä kohtaan. Myös suuri osa kyselyyn vastanneista oli sitä mieltä, että Internet on kohentanut heidän kielitaitoaan. Avoimissa kysymyksissä kävi ilmi, että Internet-yhteisöt, joissa voi kommunikoida toisten kanssa, ovat suuressa suosiossa, kun taas informatiiviset Internetsivut on vähemmän käytettyjä oppijoiden keskuudessa. Myös yhteydenpitoa ulkomaalaisiin ystäviin pidettiin tärkeänä. Tutkimustuloksista on toivottavasti hyötyä kieltenopettajille, jotka joutuvat pohtimaan omia opetustyylejään sekä punnitsemaan omia opetusmetodejaan teknologian ja vanhojen opetusmenetelmien välillä. Aihe on kuitenkin varsin tuore vielä, koska teknologiapohjainen kieltenopiskelu on vasta saamassa jalansijaa koulumaailmassa, ja täten on äärimmäisen tärkeää, että tulevat ja nykyiset kieltenopettajat tietävät myös itse, miten teknologia, erityisesti Internet, toimii ja millä tavalla sen avulla saadaan nykynuoret opiskelemaan kieliä entistä motivoituneemmin ja monipuolisemmin.   en
dc.language.isoeng
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.otherEnglishen
dc.subject.otherInterneten
dc.subject.othermotivationen
dc.titleThe relationship between motivation and the Internet
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-200905071553
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccessen
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright