Training of students ́scientific reasoning skills
Publisher
University of JyväskyläISBN
951-39-1292-2ISSN Search the Publication Forum
0075-4625Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3598]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Lisää imua tutkimustaitojen opetukseen : case: Tutkimusaineistojen hallinta opinnäytteessä
Puputti, Tiia; Koponen, Eeva; Kinnunen, Johanna (Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum, 2021)Korkeakouluopinnoissa on viime vuosina kiinnitetty enenevässä määrin huomiota perustutkinto-opiskelijoiden tutkimustaitojen systemaattiseen opetukseen. Uusimpana haasteena ovat tutkimusaineistojen hallinnan kysymykset, ... -
Collaborative balance rule learning : Do students’ age, group composition, prior knowledge, and scientific reasoning skills matter?
Lehtinen, Antti; Pehkonen, Salla; Nieminen, Pasi; Hähkiöniemi, Markus (University of Oslo Library, 2024)Research on balance rule learning has focused on studies done in individual settings. This study investigates how students collaboratively learn balance rules and focuses especially on four variables that potentially affect ... -
The master's thesis process, its challenges, and how to overcome them : an investigation of English Master's degree students' perceptions of their thesis process at the University of Jyväskylä
Mäki-Kuutti, Matias (2021)Maisterin tutkielma on yliopisto-opiskelijan tärkein opinnäyte, opintojen luonnollinen päätös, jossa esitellään opiskelijan hankkimia taitoja ja osaamista. Tässä tutkimuksessa käsitellään Jyväskylän Yliopiston Englannin ... -
Teaching master’s degree students to read research literature : Experience in a programming languages course 2002-2017
Kaijanaho, Antti-Juhani (ACM, 2017)The skill to read research literature critically belongs in every university graduate’s toolbox. I have attempted to teach this skill in a master’s degree level course in programming languages over 15 years using, at ...