Menneisyyden ihmistä etsimässä : draama historian opiskelun ja ymmärtämisen välineenä
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Olihan se nyt paljon enemmän sellasta, että piti ite oikeesti ajatella jotain" : tiimeissä opiskelun vaikutus historian oppimiseen Jyväskylän koulutuskuntayhtymän Tiimilukio -hankkeessa Sepän lukion KULTSI -kurssilla lukuvuonna 2013-2014
Laine, Elli (2017)Syksyllä 2013 Jyväskylän Sepän lukiossa toteutettiin Tiimilukio -hankkeeseen kuuluva kurssi ”KULTSI – kulttuurihistoriaa monipuolisesti”. Kurssilla yhdistettiin neljää eri oppiainetta (historia, äidinkieli, kuvaamataito ... -
Valmistumisen tukeminen korkeakouluopinnoissa
Jääskelä, Päivikki; Nissilä, Pia; Fink, Bärbel (Jyväskylän yliopisto, 2011) -
Lukio-opiskelun esteet ja opiskelun tuen kehittäminen tuen antajien ja vastaanottajien kokemana
Lång, Emilia (2020)Tämän tutkielman tarkoituksena oli selvittää, millaisia opiskelun esteitä on yhdessä keskisuomalaisessa lukiossa ja miten lukiokoulutuksen esteettömyyttä voitaisiin parantaa kehittämällä opiskelun tukea. Tutkimus toteutettiin ... -
”Aika paljon sai tehdä, kunhan se liittyi siihen historiaan ja opetussuunnitelmaan” – Oppilaiden valtaistuminen yläkoulun historian tunneilla
Kristiansson, Jesper (Jyväskylän yliopisto, 2021)My research aim was to identify what happens in a junior high school history class when pupils gain a certain amount of power. I applied the philosophy of Jacques Rancière and other advocates of critical pedagogy in practice ... -
Draamakasvatus suomen kielen ja kirjallisuuden opettajan oppaissa
Pihlajakangas, Hanna; Heikkilä, Johanna (2023)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää miten 3. luokan suomen kielen ja kirjallisuuden opettajan oppaissa draamakasvatus näyttäytyy. Draamakasvatus ei ole Suomessa oma oppiaineensa, mutta se näkyy Perusopetuksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.