Show simple item record

dc.contributor.authorHertzberg, Veronica
dc.contributor.authorSallinen, Johanna
dc.date.accessioned2012-11-09T12:53:21Z
dc.date.available2012-11-09T12:53:21Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationHertzberg, V. & Sallinen, J. (2012, 1.6.2012). Flerspråkighet i barns vardag – En handledning för pedagoger som arbetar med små barn. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/touko-kesakuu-2012/
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40231
dc.description.abstractFlerspråkighet är en allt vanligare verklighet för barn i Europa. För att barnen skall kunna utveckla sina språk behöver de språkligt rika miljöer samt medvetna vuxna omkring sig. Därför har Folkhälsan inom det EU-stödda projektet MELT (Multilingual Early Language Transmission) utarbetat ett handledningsmaterial för pedagoger på daghem samt en guide om barns språkutveckling för föräldrar till flerspråkiga barn. Denna artikel ger en överblick av projektet samt presenterar handledningsmaterialet.fi
dc.language.isoswe
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti
dc.relation.urihttp://www.kieliverkosto.fi/journals/touko-kesakuu-2012/
dc.subject.otherEurooppafi
dc.subject.othermonikielisyysfi
dc.subject.othervarhainen kielenoppiminenfi
dc.subject.othervarhaiskasvatusfi
dc.titleFlerspråkighet i barns vardag – En handledning för pedagoger som arbetar med små barn
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201211092916
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalItem
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.volumeTouko-kesäkuu
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat
dc.rights.accesslevelopenAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record