Kun lapsen itsenäinen työskentely ei suju ja ajatukset lähtevät kulkemaan omia teitään - lapsen tarkkaavaisuushäiriön neurokognitiivinen kuntoutus : kuntoutusprosessin seuranta ja arviointi
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Lapsen kehityksen seuranta neuvolassa Lene-menetelmällä
Valtonen, Riitta; Ahonen, Timo; Lyytinen, Paula (Suomen lääkäriliitto, 2004)Lähtökohdat -- Kehityksen ongelmat alkavat herkästi laajeta kietoutuen mm. lapsen sosioemotionaaliseen kehitykseen, ja siksi tukitoimien järjestäminen jo varhain olisi tärkeää. Leikki-ikäisen lapsen neurologinen arvio ... -
Luennolla lusimassa? : luennolla istuminen, itsenäinen opiskelu ja tenttiosaaminen
Nieminen, Mika; Rajala, Lauri (Kansantaloudellinen Yhdistys, 2015)Artikkelissa tarkastellaan sitä, ketkä menestyvät taloustieteen kurssin tentissä. Tilastoaineiston avulla voimme kontrolloida useita taustamuuttujia ja tutkia, onko luentoläsnäololla tai itsenäisellä opiskelulla ... -
Itsenäistä opiskelua vai yhdessä oppimista? : opiskelijoiden käsityksiä yliopisto-opiskelun arjesta
Valkonen, Maria (2015)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kasvatus- ja aikuiskasvatustieteen pääaineopiskelijoiden käsityksiä Jyväskylän yliopistolla käytetyistä opetus- ja opiskelumenetelmistä. Tutkimuksessa keskityttiin erityisesti ... -
“No ihan hauskaa, meinaa ei tarvii herätä niin aikasin aamulla!” : 3.-4.-luokkalaisten oppilaiden kokemuksia etäopiskelusta ja koulumotivaation säilymisestä
Jokela, Maija; Kesäjärvi-Lehtinen, Anna (2020)Koronavirus sai aikaan Suomessa ennennäkemättömän poikkeustilan, jossa osa peruskoululaisista joutui jäämään kotiin ja aloittamaan itsenäisen etäopiskelun. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää 3.-4.-luokkalaisten ... -
Scaffolding self-regulated learning from causal-relations texts : Diagramming and self-assessment to improve metacomprehension accuracy?
Pijeira-Díaz, Héctor J.; van de Pol, Janneke; Channa, Faisal; de Bruin, Anique (Springer, 2023)The accuracy of students’ relative comprehension judgments when reading texts is typically rather low. This has been ascribed to students grounding their comprehension judgments on cues that are not diagnostic of their ...