Satujen siivillä kirjastoissa : Lukumaan lumo (LULU) -hanke suuntaa kirjastotyön varhaiskasvatusikäisiin
Kähärä, H., Aerila, J.-A., & Kauppinen, M. (2024). Satujen siivillä kirjastoissa : Lukumaan lumo (LULU) -hanke suuntaa kirjastotyön varhaiskasvatusikäisiin. Kielikukko, 43(1-2), 31-35. https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2024/09/Kielikukko_1-2_2024_www.pdf
Julkaistu sarjassa
KielikukkoPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Finra ry, 2024
Kaikenikäisten lasten lukemisen tukeminen on suomalaisen yhteiskunnan painopistealueita. Kuntien eri toimijoiden yhteistyöllä ja kuntien verkostoitumisella päästään vaikuttamaan sekä lasten kirjallisuutta ja kirjaston käyttöä koskevaan kiinnostukseen että perhiden lukukulttuurin kehittymiseen. Syksyllä 2023 alkaneessa ja heinäkuussa 2024 päättyvässä Lukumaan Lumo (LULU) -hankkeessa tuetaan kirjastojen, varhaiskasvatuksen ja varhaiskasvatusikäisten lasten perheiden yhteistyötä neljässä kunnassa: Raumalla, Eurajoella, Nokialla ja Kemijärvellä. Kirjastojohtoista hanketta rahoittaa Aluehallintovirasto eli AVI.
Julkaisija
Finra ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0780-0940Asiasanat
Alkuperäislähde
https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2024/09/Kielikukko_1-2_2024_www.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/212364597
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Kirjastojohtoista Lukumaan lumo (LULU)-hanketta rahoittaa Aluehallintovirasto eli AVI.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Home Literacy Activities and Children’s Reading Skills, Independent Reading, and Interest in Literacy Activities From Kindergarten to Grade 2
Silinskas, Gintautas; Sénéchal, Monique; Torppa, Minna; Lerkkanen, Marja-Kristiina (Frontiers Media, 2020)According to the Home Literacy Model (Sénéchal and LeFevre, 2002, 2014), young children can be exposed to two distinct types of literacy activities at home. First, meaning-related literacy activities are those where print ... -
Iltasatukirjahyllyillä tasa-arvoa ja tukea perheiden lukemiseen
Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja; Niinistö, Eeva-Maija; Sario, Suvi (Turun yliopisto / Rauman normaalikoulu, 2019)Iltasatukirjahylly-toiminta on yhteisöllisen lukemisen käytänne, joka johdattaa sekä lapsia että aikuisia perhelukemisen pariin. Lisäksi koulun ja kodin lukemisen kulttuuri linkittyvät sen avulla toisiinsa. Kokeilussa ... -
Suuntaa lukemiseen – kirjaimellisesti!
Hurme, Henrik; Virtanen, Alina (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)Lukutaidolla on aina ollut tärkeä asema omissa arjissamme, sillä lukeminen ja kirjallisuus ovat olleet osa jokapäiväistä elämäämme aina varhaislapsuudesta aikuisuuteen. Eikä liene yllätys, että niin opintomme kuin työmmekin ... -
Pienten lasten liikunnan ilo, fyysinen aktiivisuus ja motoriset taidot Suomessa : Piilo-tutkimuksen tuloksia 2023
Mehtälä, Anette; Sääkslahti, Arja; Asunta, Piritta; Hakonen, Harto; Kukko, Tuomas; Kulmala, Janne; Kämppi, Katariina; Tammelin, Tuija (Opetus- ja kulttuuriministeriö, 2024)Piilo-tutkimus selvitti 4–6-vuotiaiden lasten liikkumisen määrää ja laatua sekä niihin vaikuttavia tekijöitä Suomessa vuonna 2023. Tutkimukseen kutsuttiin mukaan lapsia ja heidän perheitään varhaiskasvatuksen kautta eri ... -
TARU : lukemisen iloa yhteisön ja taiteen kautta
Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja (Turun yliopisto; Rinnalla-hanke; Opetushallitus, 2020)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.