Nuorten kriittisen nettilukemisen taitoja tutkimassa ja tukemassa
Hämäläinen, E. (2024). Nuorten kriittisen nettilukemisen taitoja tutkimassa ja tukemassa. Kielikukko, 43(1-2), 26-30. https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2024/09/Kielikukko_1-2_2024_www.pdf
Published in
KielikukkoAuthors
Date
2024Copyright
© Finra ry, 2024
Elina Hämäläisen kasvatustieteen alaan kuuluva väitöskirja tarkastettiin 2. syyskuuta 2023 Jyväskylän yliopistossa. Vastaväittäjänä toimi professori Päivi Rasi-Heikkinen Lapin yliopistosta ja kustoksena professori Miika Marttunen Jyväskylän yliopistosta. Julkaisemme Elina Hämäläisen väitöksenalkajaisesitelmän kokonaisuudessaan.
Publisher
Finra ryISSN Search the Publication Forum
0780-0940Keywords
Original source
https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2024/09/Kielikukko_1-2_2024_www.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/212363841
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Research Council of FinlandFunding program(s)
Academy Project, AoF; Academy Programme, AoFAdditional information about funding
Väitöstutkimukseni aineisto on kerätty kahdessa Suomen Akatemian rahoittamassa tutkimusprojektissa: iFuCo ja Aroni.License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opetusinterventio vaikuttaa vain vähän oppilaiden kriittisen ajattelun kehittymiseen
Lyyra, Nelli (Liikuntatieteellinen seura, 2024) -
Students' evaluation of information during online inquiry : Working individually or in pairs
Kiili, Carita; Coiro, Julie; Räikkönen, Eija (Australian Literacy Educators' Association, 2019)Varying information quality and an increase of misinformation on the Internet accentuates the importance of supporting students’ competencies to critically evaluate information. This study compared how individuals and pairs ... -
Students' abilities to evaluate the credibility of online texts : The role of internet‐specific epistemic justifications
Hämäläinen, Elina K.; Kiili, Carita; Räikkönen, Eija; Marttunen, Miika (Wiley, 2021)Previous evaluation studies have rarely used authentic online texts and investigated upper secondary school students' use of evaluation criteria and deep reasoning. The associations between internet-specific epistemic ... -
Promoting sixth graders’ credibility Evaluation of Web pages : An intervention study
Hämäläinen, Elina K.; Kiili, Carita; Marttunen, Miika; Räikkönen, Eija; González-Ibáñez, Roberto; Leppänen, Paavo H.T. (Elsevier, 2020)This study investigated whether a teacher-led intervention program on online inquiry improved sixth graders' performance in a credibility evaluation task. Students (N = 342) were divided into two conditions, an intervention ... -
Sanomalehdellä aktiiviseksi kansalaiseksi? : näkökulmia nuorten sanomalehtien lukijuuteen ja koulun sanomalehtiopetukseen
Hankala, Mari (Jyväskylän yliopisto, 2011)