Saemaul Undong : Harbinger or mirage of hope for a rural community in Uganda?
Kontinen, T., & Ahimbisibwe, K. F. (2024). Saemaul Undong : Harbinger or mirage of hope for a rural community in Uganda?. Community development, Early online. https://doi.org/10.1080/15575330.2024.2438010
Julkaistu sarjassa
Community developmentPäivämäärä
2024Pääsyrajoitukset
Embargo päättyy: 2026-06-11Pyydä artikkeli tutkijalta
Tekijänoikeudet
© 2024 Taylor & Francis
Hope is a cornerstone for community development addressing poverty and promoting transformation in the Global South. We examine how a non-governmental organization (NGO) intervention drawing on ideas from a Korea-based Saemaul Undong development approach inspired a rural community in Uganda with the hopeful spirit of nitubaasa (we can do). Combining conceptualizations of hope in positive psychology and critical pedagogy, based on qualitative interviews, we analyze how hope was promoted by introducing realistic goals, tangible pathways, and agency manifested in addressing shared problems, while analysis of persistent systemic challenges and their change as a platform for hope remained unaddressed. We argue that within the context of socioeconomic and political circumstances in Uganda, the initiative was both a harbinger of hope for the community, although, at the same time, that hope remained a mirage due to the focus on changing the mind-set of the poor rather than the circumstances that (re)produce poverty.
...
Julkaisija
RoutledgeISSN Hae Julkaisufoorumista
1557-5330Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/244491665
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Akatemiahanke, SA; Akatemiaohjelma, SALisätietoja rahoituksesta
We acknowledge funding from the Research Council of Finland, grant numbers [316098 and 348234].Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Exploring Obutyamye as Material Citizenship in Busoga Subregion, Uganda
Ahimbisibwe, Karembe F. (Nordic Africa Research Network, 2022)This article explores how being a citizen is inexorably bound up with the resources individuals own and deploy to support livelihoods in the rural locations of postcolonial states. Drawing on the works of Kabeer (2006) and ... -
Varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta : tapaustutkimus Viilingin päiväkodista
Kainu, Anne (2020)Tutkimukseni tarkoituksena oli selvittää varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta, kartoittaa millä keinoin positiivista pedagogiikkaa toteutetaan, sekä tutkia millä tavoin kuvataan positiivisen ... -
Luokanopettajien kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta ja sen merkityksestä työhyvinvointiin
Vertanen, Katja; Saarelainen, Hanna (2023)Tämän tutkimuksen tavoitteena on kuvata luokanopettajien kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta sekä heidän kokemuksiaan positiivisen pedagogiikan merkityksestä työhyvinvointiin. Tutkimuksen avulla pyritään saamaan tietoa ... -
Jyväskylän yliopiston kasvatustieteellisen tiedekunnan opiskelijoiden käsityksiä ja asenteita positiivisesta pedagogiikasta
Kärkkäinen, Mikko (2023)Tutkielmassa tarkasteltiin positiiviseen pedagogiikkaan liittyviä käsityksiä ja asenteita. Tutkielma ymmärtää positiivisen pedagogiikan suhteellisen tuoreena pedagogisena suuntauksena, jonka keskiössä on oppimisen ja ... -
Suggested metatheory for positive psychology : The organismic systems theory
Maurer, Mia M. (International Journal of Wellbeing, 2024)Positive psychology has been criticized among other things for its lack of a metatheory that would explicate its underlying philosophical assumptions and epistemology as well as give direction for methodology and the forming ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.