Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorMaijala, Minna
dc.contributor.authorLaine, Päivi
dc.contributor.authorMutta, Maarit
dc.contributor.authorUllakonoja, Riikka
dc.contributor.authorMerijärvi, Soila
dc.date.accessioned2024-12-10T10:16:31Z
dc.date.available2024-12-10T10:16:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationMaijala, M., Laine, P., Mutta, M., Ullakonoja, R., & Merijärvi, S. (2024). Kestävä kehitys kielikoulutuksessa : uusia näkökulmia ja pedagogisia ratkaisuja. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>15</i>(7). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2024/kestava-kehitys-kielikoulutuksessa-uusia-nakokulmia-ja-pedagogisia-ratkaisuja" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2024/kestava-kehitys-kielikoulutuksessa-uusia-nakokulmia-ja-pedagogisia-ratkaisuja</a>
dc.identifier.otherCONVID_244467326
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/98897
dc.description.abstractVuonna 2021 Turun yliopistossa käynnistyneen Eettisesti kestävä kielten opetus -tutkimushankkeen lähtökohtana oli näkemys siitä, että kieli on yksilölle merkityksellinen pääoma sosiaalisen ja yhteiskunnallisen osallistumisen kannalta. Siksi kestävään kehitykseen liittyvät aiheet kuuluvat kaikkeen oppimiseen ja siten myös kielten opetukseen. Tässä artikkelissa esitellään kielikoulutuksen kannalta olennaista kestävän kehityksen teoreettista viitekehystä ja pedagogisia ratkaisuja.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2024/kestava-kehitys-kielikoulutuksessa-uusia-nakokulmia-ja-pedagogisia-ratkaisuja
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.otherkestävyyskasvatus
dc.subject.otherkielikoulutus
dc.titleKestävä kehitys kielikoulutuksessa : uusia näkökulmia ja pedagogisia ratkaisuja
dc.typemagazine article
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202412107711
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/43KC-T6DC
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseries7
dc.relation.volume15
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationcontributionToPeriodical
dc.subject.ysokestävä kehitys
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8470
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p157
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.type.okmD1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY 4.0