What is beneath the surface? : comparing the product and process in L2 texts written by university students
Nordqvist Palviainen, Å. (2007). What is beneath the surface? : comparing the product and process in L2 texts written by university students. In O.-P. Salo, T. Nikula, & P. Kalaja (Eds.), Kieli oppimisessa (pp. 233-249). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 65. https://journal.fi/afinlavk/article/view/59969
Julkaistu sarjassa
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisujaTekijät
Päivämäärä
2007Tekijänoikeudet
© Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA
This article examines how far traditional methods of evaluating texts can benefit from analysis of the process of students’ L2 writing. Twelve Finnish university students wrote a text in Swedish using a keystroke logging program which registered speed, pauses and revisions. The quality of the finished texts was evaluated by four experienced university teachers and then compared to the online measurements. The analysis showed that there were great individual differences between the writers and that there was no direct relation between the quality of texts as evaluated by teachers and the online measurements, i.e. the writing process. An analysis of the grammar revisions showed that only some of the grammatical structures that had been pointed out as problematic by the teachers were revised by the writers. Analyses of writing processes may have pedagogical implications, such as arranging teaching according to individual writing strategies and more effective grammar training.
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLAEmojulkaisun ISBN
978-951-9388-53-3Kuuluu julkaisuun
Kieli oppimisessaISSN Hae Julkaisufoorumista
0781-0318Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinlavk/article/view/59969Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/17539835
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Emotions in second language learning as seen in autobiographical narratives written by university students : a discursive study
Veltheim, Sari (2016)Tunteet ovat osa jokapäiväistä elämäämme, niin hyvässä, kuin pahassakin, ja ne voivat olla ihmisiä eteenpäin vievä tai toisaalta lamaannuttava voima. Tunteet rakentuvat sosiaalisessa kanssakäymisessä, mutta yksilökohtaiset ... -
English teachers as constructed in the language learning autobiographies written by university students : a discursive study
Keski-Heiska, Anna-Mari (2009) -
The master's thesis process, its challenges, and how to overcome them : an investigation of English Master's degree students' perceptions of their thesis process at the University of Jyväskylä
Mäki-Kuutti, Matias (2021)Maisterin tutkielma on yliopisto-opiskelijan tärkein opinnäyte, opintojen luonnollinen päätös, jossa esitellään opiskelijan hankkimia taitoja ja osaamista. Tässä tutkimuksessa käsitellään Jyväskylän Yliopiston Englannin ... -
Scripting as a pedagogical method to guide collaborative writing : university students’ reflections
Heinonen, Kirsi; De Grez, Nore; Hämäläinen, Raija; De Wever, Bram; van der Meijs, Sophie (Springer Science and Business Media LLC, 2020)A collaboration script is a set of instructions used to improve collaborative learning among students in technology-enhanced environments. Previously, university students’ perspective has been under-represented in the study ... -
Motivational strategies as perceived and implemented by future L2 teachers : a comparison of two groups of Finnish university students
Sillanpää, Jere (2012)Motivaatiotutkimus on vuosikymmeniä keskittynyt motivaatioon oppijan näkökulmasta luoden erilaisia motivaatioteorioita. Motivaatio on erittäin tärkeä tekijä vieraan kielen oppimistulosten selittäjänä, joten viime vuosikymmenellä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.