Agency in L2 Academic Literacies : Immigrant Students’ Lived Experiences in Focus
Leskinen, K. (2021). Agency in L2 Academic Literacies : Immigrant Students’ Lived Experiences in Focus. In A. Golden, L. A. Kulbrandstad, & L. J. Zhang (Eds.), Crossing Borders, Writing Texts, Being Evaluated : Cultural and Disciplinary Norms in Academic Writing (pp. 107-130). Multilingual Matters. New Perspectives on Language and Education, 97. https://doi.org/10.21832/9781788928571-009
Published in
New Perspectives on Language and EducationAuthors
Date
2021Copyright
© 2021 Anne Golden, Lars Anders Kulbrandstad, Lawrence Jun Zhang and the
authors of individual chapters.
Publisher
Multilingual MattersParent publication ISBN
978-1-78892-856-4Is part of publication
Crossing Borders, Writing Texts, Being Evaluated : Cultural and Disciplinary Norms in Academic WritingKeywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/150894039
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Research Council of FinlandFunding program(s)
Academy Project, AoFLicense
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Mitä kielitaidon arvioinnin pilottitesti paljastaa kotoutumisvaiheessa olevien korkeakoulutettujen suomenoppijoiden kirjoittamistaidosta?
Reiman, Nina; Seilonen, Marja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2022)This article focuses on the writing skills of L2 learners who have moved to Finland in their adulthood, and who have completed their degree prior to arrival, or are qualified for higher education. The learners aim to finish ... -
Toimijuus korkeakoulutettujen suomen oppijoiden visuaalisissa narratiiveissa
Scotson, Mia (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2018)This socioculturally informed study explores how highly educated Finnish language learners represent their agency in visual narratives. Learners (n=59) were asked to draw two pictures of themselves as Finnish language users ... -
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
Refugee-background students negotiating academic literacy practices in L2 : a dialogical and nexus analytical approach
Leskinen, Kirsi (Walter de Gruyter GmbH, 2023)Tässä artikkelissa tarkastellaan pakolaistaustaisten opiskelijoiden osallistumista akateemisiin tekstikäytänteisiin toisella kielellä. Näillä opiskelijoilla oli myös aiempaa korkeakoulutusta. Ryhmä on jäänyt aiemmissa ... -
Venäjää äidinkielenään puhuvien maahanmuuttajien suomen kielen taito yleisten kielitutkintojen valossa
Ahola, Sari; Lammervo, Tiina (Siirtolaisuusinstituutti, 2013)Venäjää äidinkielenään puhuvat ovat suurin maahanmuuttajaryhmä Suomessa. He ovat myös suurin yksittäinen kieliryhmä (40 %) ’Yleisten kielitutkintojen suomen kielen keskitason tutkintoon’ osallistujista. Venäjänkieliset ...