After Integration Training : Variation in profiles and investment in Finnish as a second language
Seppälä, T. (2024). After Integration Training : Variation in profiles and investment in Finnish as a second language. Lähivõrdlusi. Lähivertailuja, 34, 221-256. https://doi.org/10.5128/lv34.07
Julkaistu sarjassa
Lähivõrdlusi. LähivertailujaTekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 Tanja Seppälä
This study examines adult migrants’ situation in Finland one year after completing Integration Training, a year-long full-time labour market training. Narrative inquiry, influenced by the core story approach, is applied in analysing semi-structured interviews and questionnaires. Participants (n = 30) are clustered into nine profiles based on their work or study status and occupational orientation. In addition, the concept of investment is used in analysing the participants’ small stories within these profiles. The most participants recognise a need to improve their Finnish proficiency, but their opportunities to invest in Finnish language learning and use are often limited. Many participants compensate for the lack of Finnish learning opportunities by investing in selfstudy. Imagined futures as students, employees, or Finnish citizens seem to drive the investment in second language learning for most participants. The results shed light on the diversity of migrants’ life situations after Integration Training and make their challenges in second language investment visible.
...
Julkaisija
Estonian Association for Applied LinguisticsISSN Hae Julkaisufoorumista
1736-9290Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/243939672
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The dynamics of foreign versus second language development in Finnish writing
Tilma, Corinne (University of Jyväskylä, 2014) -
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
“Dream Small” : Language Learning Investment and Discourses in Adult Basic Education in Finland
Riuttanen, Sanna (Brill, 2024)This chapter concerns the Finnish language learning investment of one adult migrant student, Issaka. According to Norton (2013), students invest in language learning to acquire new symbolic resources and gain access to new ... -
The role of the English language in the integration of refugees into Finnish society
Jalava, Inka (2011)Tutkimuksen tehtävänä oli selvittää englannin kielen roolia pakolaisten kotoutumisessa Suomeen. Erityisesti huomiota kiinnitettiin englannin kielen merkitykseen kahdella kotoutumisen osa-alueella: koulutuksessa ja työelämässä. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.