Valmentava johtaminen esimiestyön otteena
Tekijät
Päivämäärä
2013Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Responsible Leadership in the Manager-Employee Relationship
Lämsä, Anna-Maija; Keränen, Anne (SAGE Publications, 2020)Research questions:The aim of this study is to explore and conceptualize responsible leadership. The topic is viewed from the viewpoint of the dyadic level between managers and employees. The following research questions ... -
Miksi johtotehtäville sanotaan "Ei kiitos"?
Auvinen, Elina; Feldt, Taru (Henkilöstöjohdon ryhmä – HENRY ry, 2019)Hyvästä johtajuudesta ja laadukkaasta esimiestyöstä puhutaan paljon. Pitkä tutkimustraditio on pyrkinyt määrittelemään hyvälle johtajuudelle tunnusomaisia piirteitä huomioiden niin tuloksellisuuden, tehokkuuden kuin ... -
Terveydenhuoltoalan esihenkilökoulutus valmentavan johtamisen ja oppimisen tukena
Solio, Kristiina; Lamberg, Anni (2023)Tämän laadullisen tutkimuksen tarkoituksena oli tarkastella esihenkilöiden oppimista ja sitä tukevia ja estäviä tekijöitä sekä esihenkilöiden käsityksiä valmentavasta johtamisesta. Oppimiseen ja valmentavaan johtamiseen ... -
Leaders’ intensified job demands : Their multi-level associations with leader-follower relationships and follower well-being
Herttalampi, Mari; Wiese, Bettina; Feldt, Taru (Routledge, 2023)To study the ever-increasing pace of work practices, we investigated leader experiences of intensified job demands (IJDs) and their effects on followers. Based on the challenge-hindrance approach, different kinds of job ... -
Profiles of Work Engagement and Work-Related Effort and Reward Among Teachers : Associations to Occupational Well-Being and Leader–Follower Relationship During the COVID-19 Pandemic
Pöysä, Sanni; Pakarinen, Eija; Lerkkanen, Marja-Kristiina (Frontiers Media SA, 2022)This study examined teachers’ occupational well-being by identifying profiles based on teachers’ self-ratings of work engagement as well as work-related effort and reward. It also did so by examining whether the identified ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.