Miten tuetaan opinnäytetöiden avaamista?
Vallittu, M., Rosti, T., Lahdenperä, H., & Jauhiainen, I. (2024). Miten tuetaan opinnäytetöiden avaamista?. Signum, 57(3), 47-50. https://doi.org/10.25033/sig.148548
Published in
SignumDate
2024Copyright
© 2024 Kirjoittajat
Kesäkuussa 2024 julkaistu kansallinen opinnäytetöiden avoimen saatavuuden osalinjaus määrittelee toimenpiteitä, joilla opinnäytetöiden avaaminen mahdollistetaan. Toimenpiteet koskevat esimerkiksi avoimen lisenssin valitsemista, opinnäytteeseen liittyvien tutkimusaineistojen hallintaa sekä ohjaajien tukemista. Osa toimenpiteistä koskee erityisesti korkeakouluja ja niiden tukipalveluita.
Publisher
Suomen Tieteellinen KirjastoseuraISSN Search the Publication Forum
0355-0036Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/243406467
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Opetusta kehittävä kumppanuus sivistysyliopiston uudelleenrakentajana
Kinnunen, Johanna; Koponen, Eeva; Puputti, Tiia (2019) -
Kirjoita, kirjoita, kirjoita -podcast ammattikorkeakoulun opinnäytetyön tekstin tuottamisen tueksi
Jokelainen, Anna (2024)Monimuototutkielman tavoitteena on luoda podcast-muodossa tukimateriaalia opinnäytetyön itsenäiseen kirjoittamiseen ammattikorkeakoulun opiskelijoille. Podcast-materiaalin avulla pyritään tukemaan opinnäytetyön ... -
Sepelvaltimotautia sairastavien naisten ohjaus : tavoitteenasettelu laitoskuntoutuksessa
Anttila, Marjo-Riitta (2011)Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata sepelvaltimotautia sairastavan naisen elintapamuutostavoitteiden asettamista ja sen ohjausta laitoskuntoutuksessa. Tutkimuksen lähestymistavaksi valittiin tapaustutkimus. Tässä ... -
Esiopettajien ohjausvuorovaikutuksen piirteet
Hovi, Minna (2006) -
The challenge for school-based teacher educators : establishing teaching and supervision goals
Salo, Age; Uibu, Krista; Ugaste, Aino; Rasku-Puttonen, Helena (Taylor & Francis, 2019)School-based teacher educators (SBTEs) should be able to set goals in two roles – as a teacher and as a supervisor of student teachers. The purpose of the study was to investigate school-based teacher educators’ teaching ...