dc.contributor.author | Niemi, Kreeta | |
dc.contributor.editor | Kontkanen, Sini | |
dc.contributor.editor | Piispa-Hakala, Satu | |
dc.contributor.editor | Havu-Nuutinen, Sari | |
dc.date.accessioned | 2024-10-31T11:09:48Z | |
dc.date.available | 2024-10-31T11:09:48Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Niemi, K. (2023). Merkityksellisiä kohtaamisia uudenlaisissa oppimisympäristöissä. In S. Kontkanen, S. Piispa-Hakala, & S. Havu-Nuutinen (Eds.), <i>Oppimisen muuntuvat maisemat</i> (pp. 119-140). Suomen kasvatustieteellinen seura. Kasvatusalan tutkimuksia, 84. | |
dc.identifier.other | CONVID_182319566 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/97925 | |
dc.description.abstract | Tässä artikkelissa uudelaisia oppimisympäristöjä tarkastellaan yhden opettajan videoidun toiminnan ja haastattelun avulla. Opettajaa haastateltiin ja hänen toimintaansa videoitiin uudenlaisessa oppimisympäristössä. Vuorovaikutustilanteen analyysi havainnollistaa uudenlaisen oppimisympäristön mahdollistamia uusia käytänteitä opettajan ja oppilaiden toiminnassa. Haastattelun avulla on mahdollisuus tuoda esiin opettajan pedagogista ajattelua uudenlaisen oppimisympäristön näkökulmasta. Tutkimuskysymyksenä on, millä tavoin ja millaiseksi opettajan ja oppilaiden toiminta mahdollistuu uudenlaisissa oppimisympäristöissä. | fi |
dc.format.extent | 362 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Suomen kasvatustieteellinen seura | |
dc.relation.ispartof | Oppimisen muuntuvat maisemat | |
dc.relation.ispartofseries | Kasvatusalan tutkimuksia | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.title | Merkityksellisiä kohtaamisia uudenlaisissa oppimisympäristöissä | |
dc.type | book part | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202410316775 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.relation.isbn | 978-952-7411-22-3 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_3248 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 119-140 | |
dc.relation.issn | 1458-1094 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2023 kirjoittajat | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | bookPart | |
dc.relation.grantnumber | 318077 | |
dc.subject.yso | oppimisympäristö | |
dc.subject.yso | vuorovaikutus | |
dc.subject.yso | perusopetus | |
dc.subject.yso | oppiminen | |
dc.subject.yso | oppilaslähtöisyys | |
dc.subject.yso | ilmiöoppiminen | |
dc.subject.yso | opetustilanne | |
dc.subject.yso | havainnointi | |
dc.subject.yso | tapaustutkimus | |
dc.subject.yso | pedagoginen ajattelu | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4835 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10591 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p19327 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2945 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p39191 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p38876 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p569 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8802 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10982 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p23848 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.relation.funder | Research Council of Finland | en |
dc.relation.funder | Suomen Akatemia | fi |
jyx.fundingprogram | Postdoctoral Researcher, AoF | en |
jyx.fundingprogram | Tutkijatohtori, SA | fi |
jyx.fundinginformation | Tämä tutkimus on osa laajempaa tutkimusprojektia, jossa tutkitaan oppimisvuorovaikutusta ja oppimisen itsesäätelyä avoimissa ja joustavissa oppimisympäristöissä. (s. 122) | |
dc.type.okm | A3 | |