Merkityksellisiä kohtaamisia uudenlaisissa oppimisympäristöissä
Abstract
Tässä artikkelissa uudelaisia oppimisympäristöjä tarkastellaan yhden opettajan videoidun toiminnan ja haastattelun avulla. Opettajaa haastateltiin ja hänen toimintaansa videoitiin uudenlaisessa oppimisympäristössä. Vuorovaikutustilanteen analyysi havainnollistaa uudenlaisen oppimisympäristön mahdollistamia uusia käytänteitä opettajan ja oppilaiden toiminnassa. Haastattelun avulla on mahdollisuus tuoda esiin opettajan pedagogista ajattelua uudenlaisen oppimisympäristön näkökulmasta. Tutkimuskysymyksenä on, millä tavoin ja millaiseksi opettajan ja oppilaiden toiminta mahdollistuu uudenlaisissa oppimisympäristöissä.
Main Author
Format
Books
Book part
Published
2023
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Suomen kasvatustieteellinen seura
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202410316775Use this for linking
Parent publication ISBN
978-952-7411-22-3
Review status
Peer reviewed
ISSN
1458-1094
Language
Finnish
Published in
Kasvatusalan tutkimuksia
Is part of publication
Oppimisen muuntuvat maisemat
Citation
- Niemi, K. (2023). Merkityksellisiä kohtaamisia uudenlaisissa oppimisympäristöissä. In S. Kontkanen, S. Piispa-Hakala, & S. Havu-Nuutinen (Eds.), Oppimisen muuntuvat maisemat (pp. 119-140). Suomen kasvatustieteellinen seura. Kasvatusalan tutkimuksia, 84.
Funder(s)
Research Council of Finland
Funding program(s)
Postdoctoral Researcher, AoF
Tutkijatohtori, SA

Additional information about funding
Tämä tutkimus on osa laajempaa tutkimusprojektia, jossa tutkitaan oppimisvuorovaikutusta ja oppimisen itsesäätelyä avoimissa ja joustavissa oppimisympäristöissä. (s. 122)
Copyright© 2023 kirjoittajat