“I bet she’s ‘not like other girls” : Discursive Construction of the Ideal Gaming Woman on r/GirlGamers
Ruotsalainen, M., & Meriläinen, M. (2024). “I bet she’s ‘not like other girls” : Discursive Construction of the Ideal Gaming Woman on r/GirlGamers. Media and Communication, Ahead of Print, Article 8802. https://doi.org/10.17645/mac.8802
Julkaistu sarjassa
Media and CommunicationPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2025 by the author(s
Research on women and hostile behaviour in video games has largely focused on women as victims rather
than perpetuators of hostile behaviour. In this study, by utilizing discourse analysis, we examine how women’s
hostile behaviour is discussed in the subreddit r/GirlGamers, and how the ideal gaming woman is discursively
constructed in these discussions.
Julkaisija
Cogitatio PressISSN Hae Julkaisufoorumista
2183-2439Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/243323828
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Suomen AkatemiaRahoitusohjelmat(t)
Huippuyksikkörahoitus, SALisätietoja rahoituksesta
This study was funded by the Research Council of Finland project Centre of Excellence in Game Culture Studies (CoE‐GameCult, grants 353265 and 353267).Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
“Women easily feel that they have lost a year if they don’t ski faster” : Finnish ski coaches’ discursive constructions of gendered dual career pathways
Saarinen, Milla; Ryba, Tatiana V.; Kavoura, Anna; Aunola, Kaisa (Elsevier, 2023)Objectives Earlier qualitative researchers studying athletes’ dual careers (DCs) have shown that sociocultural discourses on gender are ingrained in DC policies and practices, creating gender inequalities and hierarchies. ... -
Sanailua, suunsoittoa ja syrjintää : nuorten kokemuksia pelikäytöksestä
Meriläinen, Mikko; Ruotsalainen, Maria (Suomen pelitutkimuksen seura, 2022)Artikkelissa tarkastellaan laadullisen kyselyaineiston (N=180) avulla suomenkielisten, 15–25-vuotiaiden nuorten kokemuksia pelikäytöksestä digitaalisten pelien parissa. Teema-analyysin avulla rakennetut teemat valottavat ... -
Gender and Toxic Meritocracy in Competitive Overwatch : Case “Ellie”
Friman, Usva; Ruotsalainen, Maria (Palgrave Macmillan, 2022)This chapter examines toxic meritocracy in relation to gender in competitive Overwatch, asking how gender affects a player’s opportunities for engagement in that scene. It analyzes online news stories and community discussions ... -
Compliance and resistance : An investigation into the construction of gender identities by Pakistani women on Facebook
Salam, Rauha (Taylor & Francis; Asian Center for Women's Studies, Ewha Womans University, 2020)Facebook has recently gained popularity among young, digitally literate and predominantly urban Pakistanis. Such social networking sites allow users the freedom to express themselves using usernames, visuals and topics of ... -
Bottien havaitseminen massiivisissa verkkoroolipeleissä pelaajahahmon käytösanalyysin avulla
Kahilainen, Niko (2019)Monessa massiivisessa verkkoroolipelissä on ongelmana pelaamisen automatisointi eli niin kutsuttu bottaaminen. Bottaaminen aiheuttaa pelissä lukuisia ongelmia, kuten inflaatiota pelin taloudessa ja oikeiden pelaajien ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.