dc.contributor.author | Hautakangas, Merja | |
dc.date.accessioned | 2024-10-15T10:01:55Z | |
dc.date.available | 2024-10-15T10:01:55Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Hautakangas, M. (2022, 9.9.2022). Lapsen itsesäätelytaitojen tukeminen Muksuoppi-intervention avulla. <i>Tutkittua varhaiskasvatuksesta</i>. <a href="https://tutkittuavarhaiskasvatuksesta.com/2022/09/09/lapsen-itsesaatelytaitojen-tukeminen-muksuoppi-intervention-avulla/" target="_blank">https://tutkittuavarhaiskasvatuksesta.com/2022/09/09/lapsen-itsesaatelytaitojen-tukeminen-muksuoppi-intervention-avulla/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_243365798 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/97419 | |
dc.description.abstract | Tutkin väitöstutkimuksessani lapsen itsesäätelytaitojen kehittymistä varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa toteutetussa Muksuoppi-interventiossa. Muksuoppi on psykiatri Ben Furmanin kehittämä ohjelma. Muksuopissa tavoitteena on saavuttaa yhdessä lapsen kanssa asetettu taitotavoite, lapsen osallisuutta vahvistaen ja lapsen lähiaikuisten tukemana. Ohjelman mukaan lapsella ei ole ongelmia, vaan taitoja, joita hän ei ole vielä oppinut. Muksuoppi liittyy positiiviseen psykologiaan ratkaisukeskeisyydellään ja hyvinvointiin liittyvällä näkökulmallaan. Tarkastelin tutkimuksessani lapsen itsesäätelytaitojen kehittymistä lapsen, hänen huoltajansa ja varhaiskasvatuksen ammattilaisen näkökulmista. Tässä artikkelissa kuvaan väitöstutkimukseni päätuloksia. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Tutkittua varhaiskasvatuksesta | |
dc.relation.ispartofseries | Tutkittua varhaiskasvatuksesta | |
dc.relation.uri | https://tutkittuavarhaiskasvatuksesta.com/2022/09/09/lapsen-itsesaatelytaitojen-tukeminen-muksuoppi-intervention-avulla/ | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.title | Lapsen itsesäätelytaitojen tukeminen Muksuoppi-intervention avulla | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202410156286 | |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_998f | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 2737-3665 | |
dc.relation.volume | 9.9.2022 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Tutkittua varhaiskasvatuksesta 2022 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | lapset (ikäryhmät) | |
dc.subject.yso | lapsen kehitys | |
dc.subject.yso | positiivinen psykologia | |
dc.subject.yso | pedagogiikka | |
dc.subject.yso | varhaiskasvatus | |
dc.subject.yso | itsesäätely (psykologia) | |
dc.subject.yso | ratkaisukeskeisyys | |
dc.subject.yso | interventio | |
dc.subject.yso | esiopetus | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4354 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2125 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p25140 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1584 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1650 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p14462 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p17838 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p41 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p20272 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | E1 | |