Kukapa muukaan kielen arvostuksen nostaisi kuin kieliasiantuntija itse
Kanto, L. (2024, 42). Kukapa muukaan kielen arvostuksen nostaisi kuin kieliasiantuntija itse. Tieteessä tapahtuu, (3). https://www.tieteessatapahtuu.fi/numerot/3-2024/kukapa-muukaan-kielen-arvostuksen-nostaisi-kuin-kieliasiantuntija-itse
Julkaistu sarjassa
Tieteessä tapahtuuTekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 Tieteellisten seurain valtuuskunta
Kieli, hyvinvointi ja haavoittuvuus -teos korostaa kielen merkitystä yhteiskunnassa ja haastaa kielentutkijat nostamaan omanarvontunnettaan, Laura Kanto kirjoittaa arviossaan.
Julkaisija
Tieteellisten seurain valtuuskuntaISSN Hae Julkaisufoorumista
0781-7916Asiasanat
kielelliset vaikutukset merkitys (tärkeys) identiteetti vallankäyttö kielitaito toiseus esteettömyys ja saavutettavuus lukutaito vuorovaikutus kieli ja kielet yhteiskunnalliset vaikutukset toimijuus kielen oppiminen haavoittuvuus hyvinvointi kielenkäyttö viestintä kielelliset oikeudet osallisuus kirja-arvostelut
Alkuperäislähde
https://www.tieteessatapahtuu.fi/numerot/3-2024/kukapa-muukaan-kielen-arvostuksen-nostaisi-kuin-kieliasiantuntija-itseJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/241692208
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Aikuisten S2-oppijoiden kuulumisen rakentuminen paikallisissa toimintayhteisöissä
Koskela, Weera (2023)Tässä maisterintutkielmassa tarkastelen, miten aikuisten suomi toisena kielenä -oppijoiden kuuluminen rakentuu toimintayhteisöissä Suomessa ja miten niiden kielelliset käytänteet vaikuttavat tähän. Tutkielman aineisto ... -
Portfolio assessment : facilitating language learning in the wild
Räsänen, Elisa; Kivik, Piibi-Kai (Routledge, 2024)Language class assessment focusing solely on proficiency does not sufficiently address the objectives of cultural awareness and interactional competence. This article explores an alternative approach to language assessment, ... -
Työssä opittua : työntekijän näkökulma ammatilliseen kieli- ja viestintätaitoonsa
Suni, Minna (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2010)Work-related language skills are usually investigated in the context of language education. In this paper, observations made by employees are in focus instead. The aim is to examine how labour migrants working in Finland ... -
Discursive Identity Work and Interculturality during Blue-Collar Work Practice Abroad : Finnish Engineering Students as Language Learners and Users
Räisänen, Tiina (Multilingual Matters, 2019)This chapter addresses foreign language learners’ and users’ discursive identity work and interculturality in the context of blue-collar work practice abroad. It focuses on Finnish engineering students who were working in ... -
Book review: Kalaja, P., F. Barcelos, A. M., Aro, M., & Ruohotie-Lyhty, M. (2016). Beliefs, Agency and Identity in Foreign Language Learning and Teaching.
Pappa, Sotiria (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2016)This publication is comprised of seven empirical studies on beliefs, agency and identity as a response to the need for contextual, longitudinal and interconnected studies in foreign language learning and teaching. The ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.