Arvio: Oliko ennen kaikki paremmin? : teatteriesitys suomalaisesta koulukeskustelusta ja sen tilasta
Hietamäki, S., & Mäki, V. (2024, 23.8.2024). Arvio: Oliko ennen kaikki paremmin? : teatteriesitys suomalaisesta koulukeskustelusta ja sen tilasta. Politiikasta. https://politiikasta.fi/arvio-oliko-ennen-kaikki-paremmin-teatteriesitys-suomalaisesta-koulukeskustelusta-ja-sen-tilasta/
Julkaistu sarjassa
PolitiikastaPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© 2024 kirjoittajat
Jyväskyläläinen teatteriesitys kuvaa suomalaisen koulun tilan sijaan suomalaisen koulukeskustelun tilaa. Huumorin keinoihin nojaava teos päätyy uusintamaan vakiintuneen puhetavan: opettajia ei kuunnella, vanhat hyvät asiat on unohdettu, ministerit ovat utopistisia hölmöläisiä ja tutkijat innovoivat järjettömyyksiä.
Julkaisija
Valtiotieteellinen yhdistysISSN Hae Julkaisufoorumista
2323-7090Asiasanat
Alkuperäislähde
https://politiikasta.fi/arvio-oliko-ennen-kaikki-paremmin-teatteriesitys-suomalaisesta-koulukeskustelusta-ja-sen-tilasta/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/233511777
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Educational equality discourses in the Finnish comprehensive school system
Siekkinen, Kirsi (Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, 2017) -
Koulutuksellisen tasa-arvon diskurssit ja toimijat peruskoulun tuntijakouudistuksessa
Siekkinen, Kirsi (University of Jyväskylä, 2017)In this research the interest was to understand the discursive formation of educational equality in political texts concerning the national core curriculum in Finland in the beginning of 2010s. The research problem was ... -
Genealogy of the Ethics of Teacher Self-Evaluation : From Adherence to Norms to Self-Discipline through Self-Evaluation
Pitkänen, Hannele (Brill, 2023)Quality evaluation (QE) has assumed major importance in governing education. QE is acknowledged as a self-evident and necessary method of improving quality in education across education systems. Along with the quality ... -
Kuurojen opettajien ammattilehden diskurssit 1892-2005 : näkemyksiä opetustyöstä, oppilaasta ja suomalaisesta viittomakielestä
Savolainen, Anu; Toura, Outi (2009)Kriittinen diskurssianalyyttinen tutkimus tarkasteli kuurojen ja sokeain opettajain liitto ry:n (KSOL) ammattilehden kirjoituksia. Kuurojen opettajien ammattilehden kirjoituksia ei ole aikaisemmin tutkittu, eikä kriittistä ... -
In Teachers We Trust – the Finnish Way to Teach and Learn
Pollari, Pirjo; Salo, Olli-Pekka; Koski, Kirsti (National-Louis University, 2018)Finland has received very good results in international student achievement tests such as PISA and ICCS in the 21st century. Consequently, education authorities and researchers from all over the world have attempted to ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.