Introduction
Károly, A., Kokkonen, L., Gerlander, M., & Taalas, P. (2024). Introduction. In A. Károly, L. Kokkonen, M. Gerlander, & P. Taalas (Eds.), Driving and embracing change : learning and teaching languages and communication in higher education (pp. 5-18). University of Jyväskylä. JYU Studies, 1. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-86-0238-5
Published in
JYU StudiesDate
2024Copyright
© Authors and University of Jyväskylä 2024
Publisher
University of JyväskyläParent publication ISBN
978-952-86-0238-5Is part of publication
Driving and embracing change : learning and teaching languages and communication in higher educationISSN Search the Publication Forum
2814-8843Keywords
Original source
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-86-0238-5Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/221005856
Metadata
Show full item recordLicense
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Framework for multilingual and intercultural communication competence : bringing forward a pedagogical perspective and assessment for learning
Kokkonen, Lotta; Natri, Teija (University of Jyväskylä, 2024)The fields of intercultural and multilingual communication are in flux, and there is a need to critically view and renew our thinking on the intercultural and multilingual communication competence being taught in higher ... -
”Englanti jyrää” : kieltenopettajien keinoja ja ehdotuksia kielivalintojen monipuolistamiseksi
Veivo, Outi; Pollari, Pirjo; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Helsingin yliopisto, 2021)Suomen kouluissa opiskellaan yhä vähemmän ja yhä harvempia vieraita kieliä. Valinnaisten kielten opiskelun suosio on laskenut, ja kielitaito on vaarassa jäädä pelkän englannin varaan. Erilaisia toimenpiteitä, kuten kielen ... -
Luokanopettajat varhennetun kielen opettajina
Heilimo, Tomi (2020)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää millaisia kokemuksia luokanopettajilla on varhennetusta kieltenopetuksesta. Tämän pääkysymyksen avulla pyrin löytämään vastauksen toiseen kysymykseen, joka on: Mitä havaintoja ... -
Language Reserve. Now! Follow-up on Pyykkö’s Report Multilingualism into a strength (2017) : Summary in English
Vaarala, Heidi; Riuttanen, Sanna; Kyckling, Erja; Karppinen, Susanne (Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2021) -
Kielivaranto. Nyt! : monikielisyys vahvuudeksi -selvityksen (2017) seuranta
Vaarala, Heidi; Riuttanen, Sanna; Kyckling, Erja; Karppinen, Susanne (2021)