Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorAhonen, Karoliina
dc.contributor.authorYlönen, Jani
dc.contributor.editorKároly, Adrienn
dc.contributor.editorKokkonen, Lotta
dc.contributor.editorGerlander, Maija
dc.contributor.editorTaalas, Peppi
dc.date.accessioned2024-07-08T08:50:39Z
dc.date.available2024-07-08T08:50:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationAhonen, K., & Ylönen, J. (2024). Peer feedback in teacher teams : teachers' experiences and possibilities for development. In A. Károly, L. Kokkonen, M. Gerlander, & P. Taalas (Eds.), <i>Driving and embracing change : learning and teaching languages and communication in higher education</i> (pp. 99-121). University of Jyväskylä. JYU Studies, 1. <a href="https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-86-0238-5" target="_blank">https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-86-0238-5</a>
dc.identifier.otherCONVID_221009258
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96332
dc.description.abstractCo-teaching has become more popular in higher education recently. Such teamwork requires a variety of competences, including an understanding of team dynamics and effective team interaction. Studies show that feedback is integral to teamwork and the professional development of team members. However, while teachers are used to giving feedback to students, they may require support with feedback in teacher teams. Our study examines how teachers of multilingual communication and language studies describe received peer feedback in their teams: what meanings they attach to it, what its contents are, and what could be developed. The data were collected via an online questionnaire and analysed using thematic analysis. The results indicate that even though teachers are generally satisfied with the feedback they receive, they wish there would be more. Teachers receive positive comments on their joint activities, but this could be complemented with more constructive feedback. Teachers asked for feedback practices to be jointly developed, both within their teams and together with the administration. The results emphasise the importance of feedback for team interaction, integration of new members into the team, and pedagogical development. As co-teaching becomes more popular, the results of this study offer insight on how to develop team feedback interaction that support it.en
dc.description.abstractYhteisopetuksen suosio on kasvanut korkeakoulutuksessa viime aikoina. Tällainen tiimityö edellyttää monenlaista osaamista, kuten tiimidynamiikan ja tiimin tehokkaan vuorovaikutuksen ymmärtämistä. Tutkimukset osoittavat, että palaute on olennainen osa tiimityötä ja tiimin jäsenten ammatillista kehitystä. Vaikka opettajat ovat tottuneet antamaan palautetta opiskelijoille, he saattavat kuitenkin tarvita tukea palautteeseen opettajatiimeissä. Tutkimuksessamme tarkastellaan, miten monikielisten viestintä- ja kieliopintojen opettajat kuvaavat tiimeissään saamaansa vertaispalautetta: millaisia merkityksiä he siihen liittävät, mikä on palautteen sisältö ja mitä palautevuorovaikutuksessa voisi kehittää. Tutkimusaineisto kerättiin verkkokyselylomakkeella, ja se analysoitiin temaattisen analyysin avulla. Tulokset osoittavat, että vaikka opettajat ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä saamaansa palautteeseen, he toivovat saavansa sitä enemmän. Opettajat saavat yhteistyössään positiivisia kommentteja, joita voitaisiin täydentää rakentavalla palautteella. Opettajat kaipaavat sekä tiimien että hallinnon kanssa yhteisesti kehitettyjä palautekäytänteitä. Tuloksissa korostuu palautteen tärkeys tiimin vuorovaikutuksessa ja tiimiin integroitumisessa sekä pedagogisessa kehittämisessä. Tämä tutkimus tarjoaa tärkeää tietoa sellaisen palautevuorovaikutuksen kehittämiseksi, joka tukee yhä suositumpaa yhteisopettajuutta.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (240 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherUniversity of Jyväskylä
dc.relation.ispartofDriving and embracing change : learning and teaching languages and communication in higher education
dc.relation.ispartofseriesJYU Studies
dc.relation.urihttps://urn.fi/URN:ISBN:978-952-86-0238-5
dc.rightsCC BY-NC 4.0
dc.subject.otheryhteisopetus
dc.subject.othermonikielinen pedagogiikka
dc.subject.otheropettajatiimi
dc.subject.otherco-teaching
dc.subject.otherco-planning
dc.subject.otherfeedback
dc.subject.othermultilingual pedagogy
dc.subject.otherprofessional development
dc.subject.otherteacher team
dc.subject.otherteam teaching
dc.titlePeer feedback in teacher teams : teachers' experiences and possibilities for development
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202407085159
dc.contributor.laitosMonikielisen akateemisen viestinnän keskusfi
dc.contributor.laitosCentre for Multilingual Academic Communicationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.relation.isbn978-952-86-0238-5
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange99-121
dc.relation.issn2814-8843
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Authors and University of Jyväskylä 2024
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokorkeakouluopetus
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysopalaute
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysoammatillinen kehitys
dc.subject.ysopedagogiikka
dc.subject.ysotiimityö
dc.subject.ysotiimiopetus
dc.subject.ysoyhteissuunnittelu
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1246
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1236
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p13158
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1584
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4081
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p20747
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8340
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
dc.type.okmA1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY-NC 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY-NC 4.0