dc.contributor.author | Ahonen, Karoliina | |
dc.contributor.author | Ylönen, Jani | |
dc.contributor.editor | Károly, Adrienn | |
dc.contributor.editor | Kokkonen, Lotta | |
dc.contributor.editor | Gerlander, Maija | |
dc.contributor.editor | Taalas, Peppi | |
dc.date.accessioned | 2024-07-08T08:50:39Z | |
dc.date.available | 2024-07-08T08:50:39Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Ahonen, K., & Ylönen, J. (2024). Peer feedback in teacher teams : teachers' experiences and possibilities for development. In A. Károly, L. Kokkonen, M. Gerlander, & P. Taalas (Eds.), <i>Driving and embracing change : learning and teaching languages and communication in higher education</i> (pp. 99-121). University of Jyväskylä. JYU Studies, 1. <a href="https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-86-0238-5" target="_blank">https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-86-0238-5</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_221009258 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96332 | |
dc.description.abstract | Co-teaching has become more popular in higher education recently. Such teamwork
requires a variety of competences, including an understanding of team dynamics and
effective team interaction. Studies show that feedback is integral to teamwork and the
professional development of team members. However, while teachers are used to giving
feedback to students, they may require support with feedback in teacher teams.
Our study examines how teachers of multilingual communication and language
studies describe received peer feedback in their teams: what meanings they attach to it,
what its contents are, and what could be developed. The data were collected via an online
questionnaire and analysed using thematic analysis. The results indicate that even though
teachers are generally satisfied with the feedback they receive, they wish there would be
more. Teachers receive positive comments on their joint activities, but this could be
complemented with more constructive feedback. Teachers asked for feedback practices
to be jointly developed, both within their teams and together with the administration.
The results emphasise the importance of feedback for team interaction, integration
of new members into the team, and pedagogical development. As co-teaching becomes
more popular, the results of this study offer insight on how to develop team feedback
interaction that support it. | en |
dc.description.abstract | Yhteisopetuksen suosio on kasvanut korkeakoulutuksessa viime aikoina. Tällainen tiimityö edellyttää monenlaista osaamista, kuten tiimidynamiikan ja tiimin tehokkaan vuorovaikutuksen ymmärtämistä. Tutkimukset osoittavat, että palaute on olennainen osa tiimityötä ja tiimin jäsenten ammatillista kehitystä. Vaikka opettajat ovat tottuneet antamaan palautetta opiskelijoille, he saattavat kuitenkin tarvita tukea palautteeseen opettajatiimeissä. Tutkimuksessamme tarkastellaan, miten monikielisten viestintä- ja kieliopintojen opettajat kuvaavat tiimeissään saamaansa vertaispalautetta: millaisia merkityksiä he siihen liittävät, mikä on palautteen sisältö ja mitä palautevuorovaikutuksessa voisi kehittää. Tutkimusaineisto kerättiin verkkokyselylomakkeella, ja se analysoitiin temaattisen analyysin avulla. Tulokset osoittavat, että vaikka opettajat ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä saamaansa palautteeseen, he toivovat saavansa sitä enemmän. Opettajat saavat yhteistyössään positiivisia kommentteja, joita voitaisiin täydentää rakentavalla palautteella. Opettajat kaipaavat sekä tiimien että hallinnon kanssa yhteisesti kehitettyjä palautekäytänteitä. Tuloksissa korostuu palautteen tärkeys tiimin vuorovaikutuksessa ja tiimiin integroitumisessa sekä pedagogisessa kehittämisessä. Tämä tutkimus tarjoaa tärkeää tietoa sellaisen palautevuorovaikutuksen kehittämiseksi, joka tukee yhä suositumpaa yhteisopettajuutta. | fi |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (240 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | University of Jyväskylä | |
dc.relation.ispartof | Driving and embracing change : learning and teaching languages and communication in higher education | |
dc.relation.ispartofseries | JYU Studies | |
dc.relation.uri | https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-86-0238-5 | |
dc.rights | CC BY-NC 4.0 | |
dc.subject.other | yhteisopetus | |
dc.subject.other | monikielinen pedagogiikka | |
dc.subject.other | opettajatiimi | |
dc.subject.other | co-teaching | |
dc.subject.other | co-planning | |
dc.subject.other | feedback | |
dc.subject.other | multilingual pedagogy | |
dc.subject.other | professional development | |
dc.subject.other | teacher team | |
dc.subject.other | team teaching | |
dc.title | Peer feedback in teacher teams : teachers' experiences and possibilities for development | |
dc.type | research article | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202407085159 | |
dc.contributor.laitos | Monikielisen akateemisen viestinnän keskus | fi |
dc.contributor.laitos | Centre for Multilingual Academic Communication | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.relation.isbn | 978-952-86-0238-5 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 99-121 | |
dc.relation.issn | 2814-8843 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Authors and University of Jyväskylä 2024 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | article | |
dc.subject.yso | korkeakouluopetus | |
dc.subject.yso | opettajat | |
dc.subject.yso | palaute | |
dc.subject.yso | vuorovaikutus | |
dc.subject.yso | monikielisyys | |
dc.subject.yso | ammatillinen kehitys | |
dc.subject.yso | pedagogiikka | |
dc.subject.yso | tiimityö | |
dc.subject.yso | tiimiopetus | |
dc.subject.yso | yhteissuunnittelu | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1246 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1117 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1236 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10591 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6720 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p13158 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1584 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p4081 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p20747 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8340 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | |
dc.type.okm | A1 | |