Liiketoiminta-analytiikan vaikutus myynnin päätöksenteossa
Tekijät
Päivämäärä
2024Tässä kandidaatin tutkielmassa tutkin liiketoiminta-analytiikan vaikutusta myynnin päätöksentekoprosesseihin organisaatioissa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka analytiikan analysointi ja hyödyntäminen voivat auttaa parantamaan organisaation suorituskykyä ja luomaan kilpailuetua markkinoilla. Tämä tutkimus keskittyy erityisesti siihen miten ennakoiva liiketoiminta-analytiikka vaikuttaa myynnin päätöksentekoprosesseihin hyödyntäen teoreettisia viitekehyksiä ja tapaustutkimuksia sen vaikutusten ymmärtämiseksi. Suorittamalla kirjallisuuskatsauksen ja useita tapausanalyysejä, mukaan lukien tapaustutkimuksia yrityksiltä, kuten Uberilta ja Coca-Cola Amatililta, tutkielmassa tutkitaan, kuinka näitä työkaluja käytetään parantamaan myyntistrategioita ja päätöksentekoprosesseja. Metodologiaan kuuluu kattava kirjallisuuskatsaus olemassa oleviin liiketoiminta-analytiikkaan liittyviin tutkimuksiin ja teoreettisiin käsitteisiin sekä muutama tapaustutkimus analytiikan alalta. Alustavien havaintojen mukaan liiketoiminta-analytiikan tehokas käyttö voi johtaa parempaan strategiseen päätöksentekoon, vaikka se tuo mukanaan myös haasteita.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
SaaS-myynnin mallit B2B-liiketoiminnassa
Seppänen, Santtu (2021)Tutkielmassa käsitellään Software-as-a-Service (SaaS) -liiketoimintaa sekä perehdytään tutkittuihin SaaS-myynnin malleihin. SaaS-tuotteet ja SaaS-liiketoimintamalli on suhteellisen uusi markkina, joka nähdään todella ... -
Data-analytiikan ja -strategian merkitys liiketoiminnan kehittämisessä
Oikari, Emilia (2023)Tutkimusten mukaan jo vuonna 2013 maailman ihmisistä kaksi kolmasosaa käytti jotain mobiililaitetta, jolta saatiin kerättyä merkittävä määrä dataa talteen. Tästä voidaan vain päätellä kuinka suuri osa maailman väestöstä ... -
Big datan reaaliaikainen hyödyntäminen päätöksenteossa
Kokkinen, Johanna (2019)Nykymaailmassa syntyy päivittäin valtava määrä big dataa, jota organisaatiot voivat hyödyntää päätöksenteossaan. Organisaatioiden toimintaympäristö on jatkuvassa muutoksessa, joten päätöksenteon reaaliaikaisuudella on suuri ... -
Liiketoimintatiedon hallinta yritysten päätöksenteossa
Vaskelainen, Tinja (2020)Tämän päivän kilpailullisessa ja tietoon pohjautuvassa liiketoiminnassa yri-tyksiltä vaaditaan liiketoimintatiedon hallinnan eli business intelligencen tu-kea päätöksentekoon. Liiketoimintatiedon hallinta kerää, analysoi ... -
Katsaus myynnin johtamisen tilaan suomalaisissa yliopistoissa : täydentävän rahoituksen hankinta myynnin johtamisen keinoin
Kurki, Lauri (2021)Suomessa on maailman huippua osaamista monella saralla: Puu-, IT-, kemia- ja peliteollisuus vain muutamia nimetäkseni. Olemme maailman onnellisin kansa ja koulujärjestelmämme on maailmalla hyvin arvostettu. Kuka tätä kaikkea ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.