dc.contributor.advisor | Saksa, Tytti | |
dc.contributor.author | Nykänen, Otto | |
dc.date.accessioned | 2024-06-11T07:42:02Z | |
dc.date.available | 2024-06-11T07:42:02Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95732 | |
dc.description.abstract | Tämä tutkimus käsittelee koneoppimiseen perustuvan proseduraalisen generaation (PCGML) hyödyntämistä peliympäristöjen tuotannossa. PCGML on proseduraalisen
generaation muoto, jossa sisältöä tuotetaan hyödyntämällä koneoppimismenetelmiä. Tutkimuksessa analysoidaan PCGML:ään liittyvää viimeaikaista tutkimusta kirjallisuuskartoituksen muodossa. Tutkimuksessa selvitetään miten PCGML:ää on hyödynnetty peliympäristöjen tuotannossa, millaisia hyötyjä PCGML tarjoaa ja millaisia haasteita PCGML:n viimeaikaisessa tutkimuksessa on löytynyt. | fi |
dc.description.abstract | This research explores the use of Procedural Content Generation via Machine Learning (PCGML) in creation of game environments. PCGML is a method of Procedural Content Generation (PCG) where content is generated using machine learning methods. Literature review is used as the main research method to survey recent academic research related to PCGML. This research attempts to find out how PCGML has been applied to generation of game environments, what benefits PCGML has been found to have and how researchers have addressed the challenges related to PCGML. | en |
dc.format.extent | 24 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | proseduraalinen generaatio | |
dc.subject.other | koneoppimiseen perustuva proseduraalinen generaatio | |
dc.subject.other | PCG | |
dc.subject.other | PCGML | |
dc.title | Koneoppimiseen perustuva proseduraalinen generaatio peliympäristöjen tuotannossa | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202406114500 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | koneoppiminen | |
dc.subject.yso | pelit | |