Show simple item record

dc.contributor.advisorZvereva, Vera
dc.contributor.authorSalm, Elisabeth Marie
dc.date.accessioned2024-06-10T08:50:34Z
dc.date.available2024-06-10T08:50:34Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95697
dc.description.abstractSosiaalisen median kanava Telegram on herättänyt yhä useamman ihmisen mielenkiinnon viimeisen kahden vuoden ajan, ja päässyt monen venäläisen vaikuttajan sekä kuuluisuuden päivittäiseen käyttöön. Tutkielmassa tutkin kahden venäläisen sosiaalisen median vaikuttajan, Morgenshternin ja Anya Ischukin, tapaa kirjoittaa tekstiviestejä, joita lähetetään heidän Telegram-kanavillansa. Tutkielmassa tarkastellaan, miten kyseisten vaikuttajien itsensä brändäys ilmenee heidän tekstiviesteissään tai ilmeneekö ollenkaan. Pyrin tarkastelemaan mm. toistuvia piirteitä ja rakenteita molemman vaikuttajan tekstiviesteissä, kuten esimerkiksi kirjoitustyyli tai aiheet, joiden avulla vaikuttajat olisivat helposti tunnistettavissa seuraajilleen sekä faneilleen. Tutkimusaineistona toimivat Morgenshternin ja Anya Ischukin Telegram-kanavilta löytyvät kirjalliset viestit. Tutkimusmetodeina toimii laadullinen sisällönanalyysi ripauksella sosiologisia aspekteja. Analyysin keskiössä ovat strategiat ja keinot, joilla vaikuttajat rakentavat ja ylläpitävät omaa brändiään ja tunnistettavuuttaan Telegram-alustalla. Teoreettisena viitekehyksenä toimii sekoitus henkilökohtaisen brändin, semiotiikan ja virtuaalisen persoonallisuuden teoriaa. Tutkimus tuo esiin miten valitsemani mediavaikuttajat käyttävät viestinnällisiä keinoja brändinsä vahvistamiseen ja ylläpitämiseen sekä millaisia vaikutuksia tällä voi olla heidän seuraajiinsa. Tutkielman tulokset antavat syvempää ymmärrystä venäläisten mediavaikuttajien toimintatavoista sosiaalisessa mediassa ja auttavat hahmottaman, miten sosiaalisen median alustoja hyödynnetään brädäysstrategioiden toteuttamisessa.fi
dc.format.extent31
dc.language.isoru
dc.rightsIn Copyrighten
dc.subject.othersemioottinen analyysi
dc.subject.othervaikuttaja
dc.subject.otherTelegram
dc.subject.otherVenäjän media
dc.subject.otherhenkilöbrändi
dc.titleРаскрывая исскуство создания личного бренда : тексты российских инфлюенсеров в Телеграмме
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202406104468
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineVenäjän kieli ja kulttuurifi
dc.contributor.oppiaineRussian Language and Cultureen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.contributor.oppiainekoodi312
dc.subject.ysomedia
dc.subject.ysodiskurssianalyysi
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright