Раскрывая исскуство создания личного бренда : тексты российских инфлюенсеров в Телеграмме
Tekijät
Päivämäärä
2024Sosiaalisen median kanava Telegram on herättänyt yhä useamman ihmisen mielenkiinnon viimeisen kahden vuoden ajan, ja päässyt monen venäläisen vaikuttajan sekä kuuluisuuden päivittäiseen käyttöön. Tutkielmassa tutkin kahden venäläisen sosiaalisen median vaikuttajan, Morgenshternin ja Anya Ischukin, tapaa kirjoittaa tekstiviestejä, joita lähetetään heidän Telegram-kanavillansa. Tutkielmassa tarkastellaan, miten kyseisten vaikuttajien itsensä brändäys ilmenee heidän tekstiviesteissään tai ilmeneekö ollenkaan. Pyrin tarkastelemaan mm. toistuvia piirteitä ja rakenteita molemman vaikuttajan tekstiviesteissä, kuten esimerkiksi kirjoitustyyli tai aiheet, joiden avulla vaikuttajat olisivat helposti tunnistettavissa seuraajilleen sekä faneilleen. Tutkimusaineistona toimivat Morgenshternin ja Anya Ischukin Telegram-kanavilta löytyvät kirjalliset viestit.
Tutkimusmetodeina toimii laadullinen sisällönanalyysi ripauksella sosiologisia aspekteja. Analyysin keskiössä ovat strategiat ja keinot, joilla vaikuttajat rakentavat ja ylläpitävät omaa brändiään ja tunnistettavuuttaan Telegram-alustalla. Teoreettisena viitekehyksenä toimii sekoitus henkilökohtaisen brändin, semiotiikan ja virtuaalisen persoonallisuuden teoriaa.
Tutkimus tuo esiin miten valitsemani mediavaikuttajat käyttävät viestinnällisiä keinoja brändinsä vahvistamiseen ja ylläpitämiseen sekä millaisia vaikutuksia tällä voi olla heidän seuraajiinsa. Tutkielman tulokset antavat syvempää ymmärrystä venäläisten mediavaikuttajien toimintatavoista sosiaalisessa mediassa ja auttavat hahmottaman, miten sosiaalisen median alustoja hyödynnetään brädäysstrategioiden toteuttamisessa.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
ОПИСАНИЕ ЖЕНСКОГО АМЕРИКАНСКОГО ФУТБОЛА В РОССИЙСКИХ СМИ
Ahtamo, Linda (2021)Tässä kandidaatintutkielmassa käsitellään naisten amerikkalaisen jalkapallon representaatiota venäläisissä medioissa. Maskuliiniseksi koettu urheilumuoto koetaan yleisesti vieraaksi naisten keskuudessa, joka korostuu ... -
Критический дискурс-анализ двух новостных статей в "Новой газете" и "Комсомольской правде" о проблемах бездомных животных в России
Karakuleva, Yanika (2024)Tässä kandidaattitutkielmassa tarkastellaan kahden eri lehden, “Novaja Gazeta” ja “Komsomol’skaja pravda” uutisartikkeleita aiheena kodittomiin eläimiin kohdistuvat ongelmat Venäjällä. Tutkimuksen tavoitteena on saada ... -
Juhlaruokaa ja arkiruokaa : syömiseen liitetyt merkitykset Me Naisissa
Hildén, Ilona (2008)Tämän pro gradu-tutkielman tarkoituksena on selvittää juhla- ja arkiruokailuun liittyviä merkityksiä naistenlehden suomalaisessa naistenlehdessä. Varsinaisesti tutkimuksen kohteena on kaksi erilaista ruokajuttutyyppiä Me ... -
ЗВЕЗДЫ, ПОКИНУВШИЕ РОССИЮ : Государственно-патриотический дискурс в светской хронике
Seppä, Vanessa (2024)Ukrainan sodan aikana Venäjän federaatiossa toteutettiin merkittäviä lakimuutoksia, jotka vaikuttivat erityisesti tiedotusvälineiden toimintaan. Venäläinen media joutui kohtaamaan sensuuria, tiukempia säädöksiä ja lisääntynyttä ... -
Diskursy Novoi Gazety : Kritičeskij diskurs-analiz stat'i ”Chelovek cheloveku virus : Pochemu karantin ne mozhet sderzhat pandemiu a rossijskie vlasti ne ochen-to i hotjat”
Seppä, Vanessa (2022)Yhteiskuntapoliittinen sanomalehti Novaja Gazeta on yksi suosituimmista ja merkityksellisimmistä tiedotusvälineistä Venäjällä. Tässä kandidaatintutkielmassa tarkastelen elementtejä, joiden avulla Novaja Gazetan diskurssit ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.