Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorAalto, Eija
dc.contributor.editorGarant, Mikel
dc.contributor.editorHelin, Irmeli
dc.contributor.editorYli-Jokipii, Hilkka
dc.date.accessioned2024-06-06T07:23:10Z
dc.date.available2024-06-06T07:23:10Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationAalto, E. (2008). Mihin koulun tekstit sosiaalistavat? S2-oppijan haasteita. In M. Garant, I. Helin, & H. Yli-Jokipii (Eds.), <i>Kieli ja globalisaatio = Language and globalization</i> (pp. 71-95). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 66. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/60001" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/60001</a>
dc.identifier.otherCONVID_18182301
dc.identifier.otherTUTKAID_32651
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95588
dc.description.abstractThis article discusses the challenges which the textual worlds in various school subjects impose on the immigrant pupils. The challenges are identified through an analysis of the study books to find out what kind of language the books socialize the pupils into. The study books analyzed in this article are for Biology, History and Chemistry. The results of the exploration show clearly how big the differences are between different subjects and how these differences require flexible reading and comprehension skills which typically are not taught in school. These required skills are then contrasted with typical Finnish language proficiency levels that the immigrant pupils have in secondary school. To close and summarize the exploration, I will outline support measures and practices that the pupils would benefit from in their process of integration to Finnish society and multiple textual worlds.en
dc.format.extent380
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.language.isoeng
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofKieli ja globalisaatio = Language and globalization
dc.relation.ispartofseriesSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinlavk/article/view/60001
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.othertoisen kielen oppiminen
dc.subject.othermonikielinen ja -kulttuurinen koulu
dc.subject.otheroppimistaidot
dc.subject.othersecond lanaguage learning
dc.subject.othermultilingual school
dc.subject.otherlearning skills
dc.titleMihin koulun tekstit sosiaalistavat? S2-oppijan haasteita
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202406064348
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-54-0
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange71-95
dc.relation.issn0781-0318
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittaja(t) ja Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysooppimisympäristö
dc.subject.ysomonikulttuurisuus
dc.subject.ysomonikielisyys
dc.subject.ysomaahanmuuttajat
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysotekstitaito
dc.subject.ysosuomi toisena kielenä
dc.subject.ysososialisaatio
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p4835
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10647
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6720
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6165
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p22257
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24613
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6140
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.type.okmA3


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright