Imagined Identities and Communities in the Learning Context of Finnish as a Second Language
Sun, D., & Ruohotie-Lyhty, M. (2022). Imagined Identities and Communities in the Learning Context of Finnish as a Second Language. Nordand: Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning, 17(1), 16-32. https://doi.org/10.18261/nordand.17.1.2
Julkaistu sarjassa
Nordand: Nordisk tidsskrift for andrespråksforskningPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Scandinavian University Press / Universitetsforlaget AS
This case study on two migrant pupils of Finnish as L2 was carried out in Finland, which lies outside the most common context of such research, i.e. ESL or EFL in an English-speaking country. The study thus attempts to address the need to expand the research contexts of L2 identity issues. Using ethnographic data collected inside and outside a preparatory language classroom, this study aims to examine how the pupils make sense of their new learning environment and how, through language learning, they construct identities. The results show that they extend their repertoire of identities and connect to a wider world of possibilities as they strive to gain greater resources in their imagined communities through their investment in the target language. This study has led to implications for the L2 classroom, where pupils’ current learning is shown to be positively affected by the development of their subjective identities in their imagined communities.
Julkaisija
Scandinavian University Press / Universitetsforlaget ASISSN Hae Julkaisufoorumista
0809-9227Asiasanat
kuvitteellisuus Finnish as L2 migrant pupils preparatory class post-structuralism imagined identities imagined communitie käsitykset suomi toisena kielenä maahanmuuttajat oppimisympäristö identiteetti suomen kieli mielikuvitus toinen kieli kokemukset monikielisyys kielen oppiminen yhteisöt monikulttuurisuus
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/144342073
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Aletaan alusta : luku- ja kirjoitustaidottomat aikuiset uutta kieltä oppimassa
Tammelin-Laine, Taina (University of Jyväskylä, 2014) -
Mihin koulun tekstit sosiaalistavat? S2-oppijan haasteita
Aalto, Eija (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2008)This article discusses the challenges which the textual worlds in various school subjects impose on the immigrant pupils. The challenges are identified through an analysis of the study books to find out what kind of language ... -
Oppitaipaleella : katsaus monikielisyyteen päiväkodista yhdeksännelle
Halonen, Mia (Suomen kasvatustieteellinen seura ry, 2009)Tässä luvussa teen kielen oppimisen näkökulmasta hieman tarkemman katsauksen lasten ja nuorten oppitaipaleeseen päiväkodista peruskoulun päättövaiheeseen. Keskiössä ovat maahanmuuttajataustaiset lapset ja erityisesti ... -
From interdepe[n]dence to agency : migrants as learners of English and Finnish in Finland
Hakkarainen, Tiina (2011)Maahanmuuttajien määrä Suomessa on kasvanut räjähdysmäisesti sitten 1990-luvun. Muutos väestörakenteessa vaikuttaa myös suomalaisten koulujen arkeen ja opettajien työhön, mutta tutkimusta maahanmuuttajista erityisesti ... -
The dynamics of foreign versus second language development in Finnish writing
Tilma, Corinne (University of Jyväskylä, 2014)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.