Show simple item record

dc.contributor.authorParviainen, Ida
dc.date.accessioned2024-06-05T06:07:15Z
dc.date.available2024-06-05T06:07:15Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95514
dc.description.abstractWaterdrop brändi perustettiin vuonna 2016 ja se on saanut suosiota viime vuosien aikana ympäri maailmaa. Waterdropin keskeisin myyntituote on microdrinkit, jotka ovat pieniä sokerittomia kuutioita ja ne sekoittavat hedelmäisiä makuja sekä vitamiineja nopeasti mihin tahansa veteen. Tämän tutkielman tarkoituksena on tutkia Waterdropin brändi-identiteetin koostumista brändin virallisella eurooppalaisella verkkosivustolla. Valitsin brändiksi Waterdropin, koska se on kiehtova ja innovatiivinen brändi. Päätin tutkia brändi-identiteettiä, koska olen ollut kiinnostunut pitkään siitä, miten nykyaikaiset brändit rakentavat brändi-identiteettiään verkkosivustojen avulla. Tavoitteena on saada selville, kuinka Waterdrop rakentaa brändi-identiteettiä multimodaalisesti verkkosivustollaan sekä miten Waterdrop hyödyntää värejä brändi-identiteetin rakentamisessa ja sen ylläpidossa. Tutkimuksen aineisto koostuu kymmenestä (10) kuvankaappauksesta, jotka ovat otettu Waterdropin verkkosivuston pääsivulta, valituilta tuotesivuilta ja ainekset sivulta. Aineistoa tutkittiin multimodaalisen diskurssi analyysin ja väriteorian näkökulmasta, keskittyen kieleen, sanavalintoihin, värien mielleyhtymiin, ihmisiin ja kuvakkeisiin. Tutkimuksen analyysistä selvisi, että Waterdrop käyttää yksinkertaisia kuvakkeita, lauseita sekä valoisia, elinvoimaisia ja hienovaraisia värejä, joilla on positiivisia yhdisteitä tunteisiin. Waterdrop soveltaa myös paljon adjektiiveja, korostaa sanaa ”yksinkertainen”, käyttää markkinoinnin taktiikoita metaforasta persoonapronominin ”sinä” asti ja toisinaan käyttää adjektiivin superlatiivimuotoa osoittamaan Waterdropin korkeaa laatua. Waterdropin brändi-identiteetti rakentuu siis multimodaalisesti värivalintojen kautta, jotka antavat positiivisia mielleyhtymiä väriharmonian avulla ja koheesiosta tekstin ja visuaalisen puolen välillä. Se koostuu myös ammattimaisuudesta, uskottavuudesta, luotettavuudesta, ympäristöystävällisyydestä ja yksinkertaisesta ajattelutavasta, kun yritys kuvaa Waterdropin käytettävyyttä sekä toteuttaessa verkkosivuston elementtejä.fi
dc.format.extent44
dc.language.isoeng
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherWaterdrop
dc.subject.otherbrand identity
dc.subject.otherMDA
dc.subject.othercolour theory
dc.title“Simple and reliable Waterdrop” : Analysis of the brand identity construction on Waterdrop’s European website
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202406054275
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysobrändit
dc.subject.ysomultimodaalisuus
dc.subject.ysovärit
dc.subject.ysoverkkosivustot
dc.subject.ysobrands
dc.subject.ysomultimodality
dc.subject.ysocolours
dc.subject.ysowebsites
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright