“Simple and reliable Waterdrop” : Analysis of the brand identity construction on Waterdrop’s European website
Waterdrop brändi perustettiin vuonna 2016 ja se on saanut suosiota viime vuosien aikana ympäri maailmaa. Waterdropin keskeisin myyntituote on microdrinkit, jotka ovat pieniä sokerittomia kuutioita ja ne sekoittavat hedelmäisiä makuja sekä vitamiineja nopeasti mihin tahansa veteen. Tämän tutkielman tarkoituksena on tutkia Waterdropin brändi-identiteetin koostumista brändin virallisella eurooppalaisella verkkosivustolla. Valitsin brändiksi Waterdropin, koska se on kiehtova ja innovatiivinen brändi. Päätin tutkia brändi-identiteettiä, koska olen ollut kiinnostunut pitkään siitä, miten nykyaikaiset brändit rakentavat brändi-identiteettiään verkkosivustojen avulla. Tavoitteena on saada selville, kuinka Waterdrop rakentaa brändi-identiteettiä multimodaalisesti verkkosivustollaan sekä miten Waterdrop hyödyntää värejä brändi-identiteetin rakentamisessa ja sen ylläpidossa. Tutkimuksen aineisto koostuu kymmenestä (10) kuvankaappauksesta, jotka ovat otettu Waterdropin verkkosivuston pääsivulta, valituilta tuotesivuilta ja ainekset sivulta. Aineistoa tutkittiin multimodaalisen diskurssi analyysin ja väriteorian näkökulmasta, keskittyen kieleen, sanavalintoihin, värien mielleyhtymiin, ihmisiin ja kuvakkeisiin. Tutkimuksen analyysistä selvisi, että Waterdrop käyttää yksinkertaisia kuvakkeita, lauseita sekä valoisia, elinvoimaisia ja hienovaraisia värejä, joilla on positiivisia yhdisteitä tunteisiin. Waterdrop soveltaa myös paljon adjektiiveja, korostaa sanaa ”yksinkertainen”, käyttää markkinoinnin taktiikoita metaforasta persoonapronominin ”sinä” asti ja toisinaan käyttää adjektiivin superlatiivimuotoa osoittamaan Waterdropin korkeaa laatua. Waterdropin brändi-identiteetti rakentuu siis multimodaalisesti värivalintojen kautta, jotka antavat positiivisia mielleyhtymiä väriharmonian avulla ja koheesiosta tekstin ja visuaalisen puolen välillä. Se koostuu myös ammattimaisuudesta, uskottavuudesta, luotettavuudesta, ympäristöystävällisyydestä ja yksinkertaisesta ajattelutavasta, kun yritys kuvaa Waterdropin käytettävyyttä sekä toteuttaessa verkkosivuston elementtejä.
...
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Pro gradu -tutkielmat [29556]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The story of Fazer : a multimodal analysis of storytelling on the websites of a company
Penttinen, Riikka (2022)Pro graduni tarkoituksena oli selvittää, miten ja millaisia tarinoita yritys Oy Karl Fazer Ab (tutkimuksessa nimellä Fazer) käyttää nettisivuillaan. Tutkimusaihe on tärkeä, sillä tarinankerronnan on todistettu olevan ... -
“Wild crafted, sustainable, Nordic beauty” : Lumene’s brand identity construction on the brand’s international website
Nurmi, Sonja (2021)Vuonna 2016 suomalainen kosmetiikkabrändi Lumene kävi läpi laajan uudelleenbrändäyksen, jonka johdosta niin brändin ulkonäkö ja tuotteet kuin identiteettikin uudistuivat. Lumene oli säilynyt lähes ennallaan useamman ... -
”From Skin to Soul" : a case study of a beauty brand website
Muikku, Kaisa (2022)Tatcha on amerikkalainen kauneusbrändi, joka on saanut inspiraationsa japanilaisesta kulttuurista. Heidän lähestymistapansa kauneuteen ja ihonhoitoon on holistinen ja kokonaisvaltainen: itsestä huolehtiminen on välittämistä ... -
Feuer Frei! : The Multimodal Construction of Rammstein's Brand
Keisala, Emmi (2022)Rammstein on yksi kansainvälisesti tunnetuinpia ja menestyneimpiä metalliyhtyeitä maailmassa. Yhtye on tunnettu erityisesti näyttävästä ja ainutlaatuisesta lavaesiintymisestään sekä provokatiivisesta tyylistään. Tämän ... -
The linguistic landscape and representations of Finnish parliamentary parties on their websites
Santa, Roosa (2022)Virtuaalisen kielimaisematutkimuksen avulla voidaan tarkastella kielenkäyttöä netissä ja tuoda ilmi kielten välisiä valtaeroja (Ivkovic and Lotherington 2009: 32). Poliittiset puolueet hyödyntävät nettisivuja jakaakseen ...