dc.contributor.author | Hyväkkä, Maria | |
dc.date.accessioned | 2024-05-27T09:01:00Z | |
dc.date.available | 2024-05-27T09:01:00Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95228 | |
dc.description.abstract | Tässä tutkimuksessa pyritään tarkastelemaan käyttäjien luoman sisällön vaikutusta World of Warcraft -pelissä. Tarkoituksena on myös tutkia miten yhteiskehittäminen hyödyttää sekä peliyrityksiä että itse pelaajia. Yhteiskehittämisellä on enemmän positiivisia vaikutuksia pelin kehittämiseen kuin negatiivisia. Positiivisina vaikutuksina on muun muassa pelin eliniän piteneminen, rahallinen hyöty sekä muokattavuus. Negatiivisia puolia voi olla muun muassa käyttäjien luoman sisällön laillisuus tai eettiset ongelmat. World of Warcraft -peliin yhteiskehittämisen ja käyttäjien luoman sisällön ansiosta on lisätty ominaisuuksia ja yhteiskehittämisestä yleisesti on ollut hyötyä niin pelaajien kuin peliyrityksenkin näkökulmasta katsottuna. | fi |
dc.description.abstract | This study tries to examine the impact of user-generated content in World of Warcraft. The purpose is also to investigate how co-creation benefits both game companies and the players themselves. Co-creation has more positive effects on game development than negative ones. The positive effects are, among other things, the extension of the game's lifespan, financial benefits and customizability. Negative aspects can include, for example, the legality of user-generated content or ethical problems. Thanks to co-creation and user-generated content, features have been added to the World of Warcraft game, and co-creation in general has been beneficial both from the perspective of the players and the game company. | en |
dc.format.extent | 18 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.title | Käyttäjien luoman sisällön vaikutus World of Warcraft -pelin kehitykseen | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202405273992 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | tietokonepelit | |
dc.subject.yso | pelit | |
dc.subject.yso | World of Warcraft (peli) | |
dc.subject.yso | verkkopelit | |
dc.subject.yso | kehittäminen | |
dc.subject.yso | videopelit | |
dc.subject.yso | digitaaliset pelit | |
dc.subject.yso | pelaajat | |
dc.subject.yso | kehitys | |
dc.subject.yso | tutkimus | |