dc.contributor.author | Vasama, Antti | |
dc.date.accessioned | 2024-05-24T09:15:55Z | |
dc.date.available | 2024-05-24T09:15:55Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95156 | |
dc.description.abstract | Tutkielmassa käydään läpi polunetsintää peleissä käytännön toteutuksien kautta. Toteutettuna ovat A* ja IDA* -algoritmit, jotka ovat yleisesti käytettyjä peleissä, mutta tämän lisäksi myös verkkoteorian perusalgoritmeja, kuten leveyshaku ja syvyyshaku, joiden kautta A* ja IDA* -algoritmit voidaan ajatella. Myös A* ja IDA* -algoritmeihin tarvittavaa
heuristiikkaa esitellään. Kaikki algoritmit ovat toteutettu c++ -kielellä. | fi |
dc.format.extent | 23 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.subject.other | polunetsintä | |
dc.subject.other | A* | |
dc.subject.other | IDA* | |
dc.title | Algoritmeja polunetsintään peleissä | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202405243920 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 602 | |
dc.subject.yso | videopelit | |
dc.subject.yso | algoritmit | |