Tekstiä generoivan tekoälyn hyödyntäminen oppimisessa
Tekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tämä kandidaatintutkielma on kirjallisuuskartoitus tekstiä generoivan tekoälyn hyödyntämiseen oppimisessa ja sen vaikutuksiin opetuksessa. Tutkielmassa myös perehdytään lyhyesti tekoälyn käsitteen historiaan ja ChatGPT:n toimintaan sekä pohditaan opetuksen ja tekoälyn tulevaisuuden näkymiä. This bachelor’s thesis is a literature review on the use of text-generating AI in learning and its implications for teaching. The thesis also briefly explores the history of the concept of AI and the functioning of ChatGPT, and reflects on the future of teaching and AI.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
ChatGPT for STEM Education : A Working Framework
Zeeshan, Khaula; Hämäläinen, Timo; Neittaanmäki, Pekka (EJournal Publishing, 2024)This paper sheds light on the possible use of most recent technology, ChatGPT in STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) education. Here we used the ChatGPT tool and explored how it can help teachers in ... -
Tekoälykäs viestintä
Niittymaa, Jukka; Luoma-aho, Vilma (ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry, 2024)Organisaatioiden viestintä, markkinointi ja asiakaspalvelu siirtyivät uuteen tekoälykkääseen aikaan loppuvuodesta 2022, kun yhdysvaltalainen OpenAI lanseerasi ChatGPT:n. Tekoälykäs viestintä, eli tässä artikkelissa ... -
Kanssakirjoittajani A.I. : autoetnografinen tutkimus yhdessäkirjoittamisesta kielimallin kanssa
Vettenranta, Inka (2024)Kandidaatintutkielmassani tarkastelen tekoälyyn perustuvan kielimallin kanssa toteutettua kirjoitusprosessia peilaamalla sitä perinteisen, (ihmis)kirjoittajien välisen yhdessäkirjoittamisen teoriaan. Pyrkimykseni on selvittää ... -
Käsityksiä konekääntimistä suomi toisena kielenä -oppimisessa korkea-asteella
Waala, Rae (2024)Tässä maisterintutkielmassa tutkin S2-opiskelijoiden ja S2-opettajien käsityksiä konekääntimistä korkeakouluympäristössä. Tutkielman tarkoituksena on selvittää, millaisia konekäänninkäsityksiä suomea toisena kielenä ... -
Generatiivisen tekoälyn käyttöönoton haasteita organisaatiotasolla : TAM-TOE- viitekehysnäkökulma
Lehtinen, Lauri (2024)Tämä kandidaatintutkielma tutkii haasteita, joita organisaatiot voivat kohdata ottaessaan käyttöön generatiivista tekoälyä. Tutkielmassa hyödynnetään yhdistettyä TAM (Technology Acceptance Model) ja TOE (Technology-Organization- ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.