Chatbot ja asiakaskokemus
Asiakaspalvelu on merkittävässä osassa jokaisen yrityksen toimintaa, ja teknologian kehittyessä myös asiakaspalvelua on mahdollista tehostaa. Useat yritykset hyödyntävät chatbotteja yhtenä vuorovaikutuskanavana asiakaspalvelun tukena. Asiakkaiden chatbotin käyttökokemukseen vaikuttavat ongelman ratkaiseminen, asiakkaan tarve asiakaspalvelijalle, ihmisenkaltaistaminen, chatbotin käytön helppous ja teknologia. Yritysten on kannattavaa olla tietoisia asiakasryhmästään ja sen odotuksista, sekä kommunikoida asiakkaalle selkeästi millaisiin kysymyksiin käytetty chatbot pystyy vastaamaan. Customer service is an essential part of each company, and as technology advances it’s become possible to enhance customer service. Many companies use chatbots as a communication channel to support their customer service. How customers perceive the usage of chatbots depends on resolving the customers’ inquiries, the need for interaction with a service employee, addition of human traits, ease of use and technology. It is worthwhile for companies to be aware of their customer group, its’ expectations and to communicate to the customer clearly what kind of problems the chatbot in question is able to answer.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5358]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Arvon yhteisluonti ja – tuhoutuminen chatbot-asiakaspalvelun toimijaverkostossa
Ruohonen, Juho (2022)Chatbotit ovat kasvattaneet suosiotaan tehokkaana tapana tarjota asiakaspalvelua Internetissä, ja siten automatisoida arvonluontia. Monessa tapauksessa chatbotien käyttöönotto ei ole kuitenkaan onnistunut odotetusti, sillä ... -
Natural language processing In chatbot development : how does a chatbot process language?
Heikkilä, Arttu (2020)Chatbotit ovat yleistyvä ratkaisu ihmisen ja tietokoneen väliseen vuorovaikutukseen. Tarve rakentaa ylläpidettäviä ja skaalautuvia keskustelevia ratkaisuja on kasvava, mutta ymmärrys perustavanlaatuisista teknologioista ... -
My coworker the AI : investigating the impact of artificial intelligence on organizational culture on the example of a chatbot case study
Dorofeeva, Victoria (2021)There is a surging trend among organizations to introduce artificial intelligence-based assistants to workplaces. Usually, such assistants’ function is to perform a part of the employees’ work. Most of the research on AI ... -
What makes a (ro)bot smart? : examining the antecedents of perceived intelligence in the context of using physical robots, software robots, and chatbots at work
Makkonen, Markus; Salo, Markus; Pirkkalainen, Henri (Association for Information Systems, 2022)In recent years, the acceptance and use of intelligent robots and other kinds of intelligent systems have begun to gain more and more attention also in information systems research. Here, many studies have found the perceived ... -
Role of AI in marketing through CRM integration with specific reference to chatbots
Ramaul, Laavanya (2021)Due to digitalization, consumers are aware of the multitudes of choices and demand constant engagement and a personalized experience. Additionally, this has encouraged organizations to ensure seamless communication across ...