Show simple item record

dc.contributor.authorPaananen, Pirkko
dc.contributor.editorLouhivuori, Jukka
dc.contributor.editorPaananen, Pirkko
dc.contributor.editorVäkevä, Lauri
dc.date.accessioned2024-04-26T08:22:37Z
dc.date.available2024-04-26T08:22:37Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationPaananen, P. (2009). Näkökulmia arviointiin. In J. Louhivuori, P. Paananen, & L. Väkevä (Eds.), <i>Musiikkikasvatus : näkökulmia kasvatukseen, opetukseen ja tutkimukseen</i> (pp. 407-421). Suomen Musiikkikasvatusseura - FiSME ry. <a href="https://fisme.fi/musiikkikasvatuskirja/" target="_blank">https://fisme.fi/musiikkikasvatuskirja/</a>
dc.identifier.otherCONVID_17773744
dc.identifier.otherTUTKAID_30494
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94501
dc.description.abstractOppilasarviointi on toimintaa, jolla oppijalle tuotetaan tietoa tämän oppimisesta ja motivoidaan oppijaa. Opettaja huomioi joustavasti oppijan aiemman kokemuksen, suuntaa opetusta sen perusteella, motivoi oppilaita palautetta antamalla, ja suorittaa päättöarvioinnin oppijan koko oppimisprosessin perusteella. Konstruktivismille on tyypillistä, että tuetaan oppijan itseohjautuvuutta itsearvioinnin ja todellisen elämän tilanteita vastaavien ongelmien kautta, käyttäen useita erilaisia arviointimenetelmiä rinnakkain. Arvioinnilla tulee olla selvät kriteerit, jotta arviointi olisi eettisesti oikeudenmukaista ja oppilasta motivoivaa. POPS 2004 määrittelee valtakunnalliset hyvän osaamisen kriteerit. Oppilaiden musiikillisia luovia tuotteita varten ei ole olemassa yksiselitteisiä valmiita kriteerejä. Tuotoksia ja prosessia voidaan arvioida esimerkiksi erilaisina strategia- tai piirretyyppeinä.fi
dc.format.extent500
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen Musiikkikasvatusseura - FiSME ry
dc.relation.ispartofMusiikkikasvatus : näkökulmia kasvatukseen, opetukseen ja tutkimukseen
dc.relation.urihttps://fisme.fi/musiikkikasvatuskirja/
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherassessment
dc.subject.othergeneral music education
dc.titleNäkökulmia arviointiin
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202404263129
dc.contributor.laitosMusiikin laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Musicen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbnISBN 978-952-67284-0-7
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.format.pagerange407-421
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2009 Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME ry
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoperuskoulu
dc.subject.ysomusiikkikasvatus
dc.subject.ysoarviointimenetelmät
dc.subject.ysopalaute
dc.subject.ysooppilasarviointi
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2518
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7359
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p15768
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1236
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7111
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.type.okmB2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright