dc.contributor.author | Paananen, Pirkko | |
dc.contributor.editor | Louhivuori, Jukka | |
dc.contributor.editor | Paananen, Pirkko | |
dc.contributor.editor | Väkevä, Lauri | |
dc.date.accessioned | 2024-04-26T08:22:37Z | |
dc.date.available | 2024-04-26T08:22:37Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | Paananen, P. (2009). Näkökulmia arviointiin. In J. Louhivuori, P. Paananen, & L. Väkevä (Eds.), <i>Musiikkikasvatus : näkökulmia kasvatukseen, opetukseen ja tutkimukseen</i> (pp. 407-421). Suomen Musiikkikasvatusseura - FiSME ry. <a href="https://fisme.fi/musiikkikasvatuskirja/" target="_blank">https://fisme.fi/musiikkikasvatuskirja/</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_17773744 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_30494 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94501 | |
dc.description.abstract | Oppilasarviointi on toimintaa, jolla oppijalle tuotetaan tietoa tämän oppimisesta ja motivoidaan oppijaa. Opettaja huomioi joustavasti oppijan aiemman kokemuksen, suuntaa opetusta sen perusteella, motivoi oppilaita palautetta antamalla, ja suorittaa päättöarvioinnin oppijan koko oppimisprosessin perusteella. Konstruktivismille on tyypillistä, että tuetaan oppijan itseohjautuvuutta itsearvioinnin ja todellisen elämän tilanteita vastaavien ongelmien kautta, käyttäen useita erilaisia arviointimenetelmiä rinnakkain. Arvioinnilla tulee olla selvät kriteerit, jotta arviointi olisi eettisesti oikeudenmukaista ja oppilasta motivoivaa. POPS 2004 määrittelee valtakunnalliset hyvän osaamisen kriteerit. Oppilaiden musiikillisia luovia tuotteita varten ei ole olemassa yksiselitteisiä valmiita kriteerejä. Tuotoksia ja prosessia voidaan arvioida esimerkiksi erilaisina strategia- tai piirretyyppeinä. | fi |
dc.format.extent | 500 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Suomen Musiikkikasvatusseura - FiSME ry | |
dc.relation.ispartof | Musiikkikasvatus : näkökulmia kasvatukseen, opetukseen ja tutkimukseen | |
dc.relation.uri | https://fisme.fi/musiikkikasvatuskirja/ | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | assessment | |
dc.subject.other | general music education | |
dc.title | Näkökulmia arviointiin | |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202404263129 | |
dc.contributor.laitos | Musiikin laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Music | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.relation.isbn | ISBN 978-952-67284-0-7 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_3248 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 407-421 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2009 Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME ry | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | peruskoulu | |
dc.subject.yso | musiikkikasvatus | |
dc.subject.yso | arviointimenetelmät | |
dc.subject.yso | palaute | |
dc.subject.yso | oppilasarviointi | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2518 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p7359 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p15768 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1236 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p7111 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | B2 | |