Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKuula, Anna-Stina
dc.contributor.authorRuth-Viitanen , Mira
dc.contributor.authorAaltonen, Alisa
dc.date.accessioned2024-04-22T07:00:35Z
dc.date.available2024-04-22T07:00:35Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.isbn978-952-86-0134-0
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94402
dc.description.abstractTämä lähtökohta-analyysiraportti on tuotettu POLKU 2.0 -hankkeessa elokuussa 2023 ja sen on tarkoitus toimia tukena erilaista oppilaitosyhteistyötä sekä jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia suunnitteleville tahoille. Raportti on päivitetty versio POLKU 2.0 hankkeen alussa 2021 tehdystä lähtökohta-analyysistä. Alkuperäinen versio tuki erityisesti POLKU 2.0 - hankkeen sisäistä työnjakoa ja se jää arkistoitavaksi. Päivitettyyn versioon olemme koonneet niitä toimenpiteitä, jotka koimme tärkeiksi hankkeen onnistumisen kannalta. Lähtökohta-analyysi tehtiin POLKU 2.0 -hankkeessa kehittämään eri koulutusten tarjoajien välistä yhteistyötä sekä jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia. Se on tärkeää, sillä on tunnistettu, että muun muassa koulutuksesta koulutukseen ja koulutuksesta työelämään siirtymisessä on rajoittavia tekijöitä. Näihin haasteisiin POLKU 2.0 -hankkeessa pyrittiin löytämään ratkaisuja. Lähtökohta-analyysin avulla lisättiin lisäksi osatoteuttajien välistä ymmärrystä toistensa tehtävistä ja toiminnan yhteyksistä sekä eroista. Näin se toimi tärkeänä sujuvan yhteistyön perustana. Lähtökohta-analyysin sisältöä kerättiin POLKU 2.0 -hankkeessa syksyllä 2021 muun muassa osatoteuttajavierailuiden avulla, joissa luotiin esitysten ja keskustelun kautta yhteistä ymmärrystä ja maaperää hankkeen toimenpiteille. Muina tiedonkeruun tapoina toimivat kyselyt, haastattelut ja kartoitukset. Päivitetty raportti sisältää lyhyen kuvauksen suomalaisesta koulutusjärjestelmästä ja sekä osatoteuttajien toimintaa ohjaavan lainsäädännön- ja toiminnan esittelyn, näkökulmia organisaatioissa tehdyn temaattisen työn kartoittamiseen, ristiinopiskelun ja jatkuvan oppimisen mahdollisuuksiin ja tämänhetkisiin haasteisiin, sekä henkilöstön osaamisen kartoittamiseen. POLKU 2.0 -hankkeen toteuttajina toimivat Jyväskylän yliopisto, Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä Gradia ja Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopisto. Päärahoittaja oli Euroopan sosiaalirahasto, rahoittavana viranomaisena Keski-Suomen ELY- keskus. Hankkeen tavoitteena oli bio- ja kiertotalouden jatkuvan oppimisen koulutuksen tarjonnan laadun ja osuvuuden parantaminen Keski-Suomessa. Yhteiskehittämisen tuloksia kuvataan hankkeen toteutuksen kokoavassa Synteesiraportissa.fin
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherJyväskylän Yliopisto
dc.relation.ispartofseriesJYU Reports
dc.rightsCC BY 4.0
dc.titlePOLKU 2.0 Lähtökohta-analyysi
dc.typebook
dc.identifier.urnURN:ISBN:978-952-86-0134-0
dc.identifier.doi10.17011/jyureports/2024/38
dc.relation.issn2737-0046
dc.relation.numberinseries38
dc.rights.copyright© 2024 Kirjoittajat ja Jyväskylän yliopisto
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.format.contentfulltext
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

  • JYU Reports [39]
    Raporttisarja, jossa julkaistaan hankkeiden väli- ja loppuraportteja sekä muita yliopistoon liittyviä julkaisuja.

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY 4.0