Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämiseksi
Tekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© The Author(s)
Teknologian hyödyntäminen myynnin ja markkinoinnin yhteistyön kehittämisessä on noussut keskeiseksi aiheeksi yritysten pyrkiessä vastaamaan jatkuvasti muuttuviin markkinoiden vaatimuksiin. Tutkimusaihe on ajankohtainen, sillä tehokas yhteistyö myynnin ja markkinoinnin välillä on tunnistettu kriittiseksi tekijäksi organisaatioiden menestyksessä. Taustalla on myynnin ja markkinoinnin välillä esiintyviä haasteita, kuten kommunikaatio- ongelmia, liidienhallinnan puutteita ja myyntijohtoisen kulttuurin vallitsevuutta, mitkä ovat keskeisiä esteitä tehokkaalle yhteistyölle.
Tämä tutkielma keskittyy tutkimaan teknologian hyödyntämisen vaikutuksia myynnin ja markkinoinnin välisessä yhteistyössä B2B-kontekstissa. Tutkimuksen tavoitteena on syventää ymmärrystä teknologioiden roolista yhteistyön kehittämisessä ja esittää käytännön suosituksia haasteiden voittamiseksi. Tutkimus suoritettiin laadullisen tutkimuksen menetelmin, käyttäen puolistrukturoituja teemahaastatteluja. Haastatteluissa kerättiin tietoa sekä myynnin että markkinoinnin johtohenkilöiltä eri B2B-yrityksistä.
Tutkimuksen tulokset tukevat olemassa olevaa kirjallisuutta, mutta tarjoavat myös uusia oivalluksia myynnin ja markkinoinnin yhteistyön teknologisesta, sosiaalisesta ja manageriaalisesta dimensiosta. Tulokset korostavat erityisesti sitä, miten digitaaliset teknologiat voivat parantaa kommunikaatiota ja yhteistyön strategista suunnittelua. Tutkimuksen tulokset tarjoavat arvokkaita oivalluksia yrityksille, jotka pyrkivät hyödyntämään teknologiaa myynnin ja markkinoinnin rajapinnan tehostamiseksi, ja täyttävät olemassa olevia tutkimusaukkoja liittyen teknologian strategiseen integrointiin ja poikkitoiminnalliseen yhteistyöhön. Tutkielmassa on hyödynnetty tekoälyä tekstin kieliopillisen oikeellisuuden varmistamisessa ja rakenteellisen sujuvuuden parantamisessa.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29545]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Tiedon louhinta myynnin, markkinoinnin ja asiakkuuksien hallinnassa
Ahlgren, Minna (2001) -
Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä
Hakasalo, Linda (2012)Hakasalo, Linda Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen B2B yrityksissä Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 28 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja(t): Seppänen, Ville Digitaalinen markkinointi ... -
Tietojärjestelmien hyödyntäminen markkinoinnin apuna
Aumakallio, Rasmus (2020)Tämä tutkielma käsittelee markkinoinnin tietojärjestelmiä ja niiden käytöstä mahdollisesti saatavaa etua. Tutkielman tarkoituksena on selvittää, mitä markkinoinnin tietojärjestelmät ovat ja kuinka niitä hyödynnetään. ... -
Konsultit keskiössä : web-analytiikan hyödyntäminen markkinoinnin mittaamisessa
Kauppinen, Aleksi (2020)Digitalisoituminen on tuonut uudenlaisia haasteita, mutta myös ratkaisuja ja mahdollisuuksia markkinoijille. Web-analytiikan avulla markkinoijat ovat kykeneviä osoittamaan markkinoinnin tuloksellisuutta sekä kehittämään ... -
Markkinoinnin automaation hyödyntäminen yrityksen sisältömarkkinoinnissa : asiakkaan sitouttamisen näkökulma
Hietala, Waltteri (2022)Tässä tutkielmassa selvitetään markkinoinnin automaatioteknologian hyödyntämistä osana yrityksen asiakkaiden sitouttamisen edistämistä ja sisältömarkkinoinnin toteuttamista. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitkä ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.