dc.contributor.author | Kröger, Teppo | |
dc.contributor.author | Valokivi, Heli | |
dc.contributor.editor | Poikela, Esa | |
dc.contributor.editor | Öystilä, Satu | |
dc.date.accessioned | 2024-04-04T11:49:33Z | |
dc.date.available | 2024-04-04T11:49:33Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.citation | Kröger, T., & Valokivi, H. (2003). Sosiaalityön yliopistokoulutus itseään etsimässä : mitä uutta PBL antaa?. In E. Poikela, & S. Öystilä (Eds.), <i>Yliopistopedagogiikkaa kehittämässä : kokemuksia ja kokeiluja</i> (pp. 423-446). Tampere University Press. <a href="https://urn.fi/URN:ISBN:951-44-5762-5" target="_blank">https://urn.fi/URN:ISBN:951-44-5762-5</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_14226728 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_12039 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94173 | |
dc.description.abstract | Lähes kaikki yliopistokoulutus joutuu sovittamaan yhteen akateemisia tavoitteita ja käytännön työelämän vaatimuksia. Artikkelin tarkoituksena on osallistua tähän keskusteluun pohtimalla sosiaalityön yliopistokoulutuksen opetusmenetelmiä ja sisällöllisiä ydinalueita. Aluksi tarkastellaan sosiaalityön yliopistokoulutukseen liittyviä monia jännitteitä ja käsitellään suomalaisten yliopistojen sosiaalityön koulutusohjelmien painotuksia. Sen jälkeen artikkelissa esitellään Tampereen yliopistossa syksyllä 2002 järjestetty sosiaalityön kurssi, joka toteutettiin PBL-metodin (Problem-Based Learning) mukaisesti. Artikkelissa kuvataan sitä, miksi opetustapa valittiin ja pohditaan sen sovellusmahdollisuuksia sosiaalityön koulutuksessa. | fi |
dc.format.extent | 450 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Tampere University Press | |
dc.relation.ispartof | Yliopistopedagogiikkaa kehittämässä : kokemuksia ja kokeiluja | |
dc.relation.uri | https://urn.fi/URN:ISBN:951-44-5762-5 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | teaching methods | |
dc.title | Sosiaalityön yliopistokoulutus itseään etsimässä : mitä uutta PBL antaa? | |
dc.type | bookPart | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202404042742 | |
dc.contributor.laitos | Yhteiskuntatieteiden ja filosofian laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Social Sciences and Philosophy | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.relation.isbn | 951-44-5762-5 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_3248 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 423-446 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2003 Tampere University Press | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | korkea-asteen koulutus | |
dc.subject.yso | sosiaalityö | |
dc.subject.yso | ongelmalähtöinen oppiminen | |
dc.subject.yso | työelämälähtöisyys | |
dc.subject.yso | opetusmenetelmät | |
dc.subject.yso | tutkinnot | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3390 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3286 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5918 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p22228 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p988 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p374 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | A3 | |